mylittlebox

Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Fille - 6 juli 2014 16:15

Okej, så jag har nu sett det första avsnittet av Sao2... 

 Ärligt talat så gillar jag det här avsnittet, och tycker att det känns som om den här kommer bli bra, dock kan jag fortfarande inte tillåta mig själv att hoppas för mycket! Sao1 började också bra, men blev bara värre och värre för varje avsnitt jag såg, så samma sak kan hända den här gången. Jag hoppas verkligen att det kommer bli bättre, och bli så intressant som det ser ut. 

 Berättelsen verkar inte lika intressant som del 1 verkade vara, för den delen hade verkligen en bra start! Jag älskade idén om att de blev instängda i ett spel, men jag antar att den här berättelsen också kan bli bra om de gör det på rätt sätt. 

 Ugh jag vill verkligen gilla den här! För jag kan fortfarande minnas början och hur bra den var, och alla andra saker som jag tyckte var så bra! 

From my review: Det syns verkligen hur vetskapen om att de kan dö när som helst tynger dem, och de vill ta sig tillbaka till verkligheten. Folk börjar till och med vänja sig vid den nya världen och börjar leva vanliga liv, och det får en att inse hur mycket tid de förlorar. De bygger till och med upp ett samhälle med fiskare, smeder, vakter etc. Det är häftigt att se och får en att undra vad man själv skulle ha gjort. 

 

Det syns fortfarande hur det har påverkat dem, och det är något som jag gillar. De har inte glömt vad som hände, och de ser det som en hemsk sak som de gärna vill kunna glömma. Det är nästan det här som får mig att "gilla" animen. Jag har sagt en hel del saker om den, som att den gör mig frustrerad.


 From another post about itDet är som att den har naglat sig fast i mitt huvud och skriker "SO MUCH POTENTIAL! SO MUCH POTENTIAL!".------  Jag ville inte vara så hård för jag älskade hur SAO kunde ha varit. Jag hatar att den inte var så bra som jag trodde. Jag kunde kolla på ett avsnitt och tänka att det var ett väldigt bra avsnitt. Till och med avsnitten där de bara fiskar var bra separata. Men i det stora hela var det dåligt för det fanns så mycket som irriterade mig när man satte ihop det. 

 

Det kan verka som att jag avskyr den, vilket jag kinda gör, men ändå gillar jag den. Jag har sagt att jag skulle kunna sänka poängen som jag gav den (7/10) till en 6-a istället, och jag tror att den egentligen förtjänar det, men samtidigt vill jag inte göra så, för jag kan se småsaker i den som jag verkligen gillar.

 Ugh vad det är jobbigt att tänka på det här. Jag kan inte säga att jag gillar den, och jag kan inte säga att jag ogillar den, men samtidigt kan jag inte heller säga att den är "meh.

 Jag har redan skrivit om det här så jag tänker inte ta upp allt igen!

 

Jag vill inte hoppas, men ändå gör jag det! Jag hoppas verkligen att de inte fuckar up det här igen, för jag tänker samma sak om den här delen som med den första. "SO MUCH POTENTIAL! SO MUCH POTENTIAL!"

 

From a post about this seasonKommer den vara bra i början och sedan falla? Eller kommer den börja som skit som säsong 2 gjorde? I don't know....yet. 

 

Den här delen har i alla fall börjat bra som säsong 1 gjorde, så nu är det bara vänta och se om den kommer falla, klättra längre upp eller helt enkelt hålla sig på samma nivå fullt ut. 

 

And btw: It kinda looks like Kirito will be a girl in this game? 

 

It looks like a girl-version of him at least!

 I saw her in the ending song and were like: "Wait is that...? Well that would be kinda interesting!".

 

Har du sett det första avsnittet av Sao2? Vad tyckte du?

 Hare gött! ^^

//Fille   

Av Fille - 6 juli 2014 12:00

    

Light Yagami (Death note)


Ni anar inte hur svårt det var att välja! xD Jag försökte tänka tillbaka till alla animes som jag har sett, men bara mina få favoriter dök upp, och då kom jag att tänka på Death note... 

 Jag tänkte inte efter så mycket efter att jag kom att tänka på Light, utan jag gick mer på...känsla...det känns helt enkelt rätt att välja honom...

Light var väldigt intressant att följa. Han förändrades mycket, dock inte på ett bra sätt, och jag visste inte om jag skulle heja på honom eller inte. Det var rätt sorgligt att se hur han kunde bli så galen, för han var ju "normal" innan han hittade boken. (Yes I cried in the end...). 

 Det som nästan är mest intressant med honom är hur smart han är. Att se hur han tog sig ur knipor var ibland mind-blowing!

 Jag vet inte, det är bara något med honom och hur man fick se hans förändring som helt enkelt gör honom till min favorit. Jag funderade också på att välja L, men tänkte sedan att Light var nog den som tog första platsen ändå! 

 Sen var han även i den animen som var den första mer seriösa som jag såg och älskade. Så han fick nog lite hjälp från det men...He's an awesome character! I would probably cry again if I rewatched it...


And his laugh is creepy...

Yeah that voiceactor did a great job!


 


Anywaaay! He's an insane genius and I love him and his story!


Vilken är din manliga favoritkaraktär? 

 Hare gött! ^^

//Fille   

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards