mylittlebox

Alla inlägg under mars 2014

Av Fille - 31 mars 2014 21:15

Det känns som att jag skriver samma slags inlägg om och om igen...eller i alla fall att jag kommer göra det. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om förutom en del recensioner som jag har försökt spara till senare, för jag vill inte bara slänga ut fullt av recensioner hela tiden. 

 Dock kommer det komma recensioner på:

Attack on titan (varför har jag inte gjort den än?)

Naruto (inte shippuden eftersom den fortfarande inte är avslutad)

Deadman wonderland (såg just klart den)

Kanske Sunday without god (det var ett tag sen så minns den kanske inte tillräckligt)


 Så minst tre stycken...jag vill inte bara slänga ut dem och inte skriva om något annat emellan. Men vad ska jag skriva annars? Bara fullt av random nonsens? Jag kan inte riktigt komma på vad för slags inlägg som jag skulle kunna skriva... Jag tänker inte skriva om vad jag har gjort under dagen, för som jag sa när bloggen just startade, så tänker inte jag göra det här till en dagbok. Varför? För att det är tråkigt. Varför skulle någon bry sig om vad jag har gjort under dagen? 

 Uuuuuugh...jag kanske kan hitta tio random frågor på internet eller nåt och svara en sådan...men hur kul är det? 

What should I do... Jag har försökt rita men det har inte gått så bra, så jag tänker ta en paus från det. 


 Jag har ingen lust att göra spoiler-inlägg (för jag tror inte ens att någon av er läser/kollar på något som fortfarande pågår och som jag läser/kollar på)....So there's no point in doing that. 


 Spel, Teckningar och Anime är de tre sakerna som leder i omröstningen, så antar att det är det som jag borde skriva om. Har inget emot det dock. 

 Den senaste tiden har det mest handlat om anime, eftersom jag inte har spelat på ett tag...because...anime...and stupid bosses that wiLL NEVER DIE!!!!    


 Finns det något speciellt som ni vill att jag ska skriva om? Det kan vara vad som helst... Något ni undrar? Jaja kommentera om ni har lust...


 Okej nu går vi från ämnet heeelt, men jag vill tipsa om en ny anime som min kusin tipsade mig om (tack kusin). Den pågår fortfarande, och den är väldigt underhållande. xD

Noragami.

    

The dude in the middle is like a god, and the little dude is his weapon...Yeah it sounds creepy, it kinda is now when I think about it...The point is, It's a funny show and you should watch it. 

 Don't ask me why I suddenly write in english...I just do that sometimes...


Hare gött! ^^

 //Fille   




Av Fille - 30 mars 2014 15:15

 

Story:


Berättelsen handlar om en tonåring vid namn Amano Yukiteru. Han är en person som håller sig i skuggorna och har inga vänner. Istället för att prata med andra brukar han skriva som en dagbok i sin mobil, men istället för att skriva om vad som händer honom så skriver han ner allt som händer runtomkring honom. 

 Han bor i stort sett ensam eftersom hans mor arbetar väldigt ofta och kommer sällan hem, och fadern hälsar aldrig på. 

En dag händer en konstig sak med hans mobil. Plötsligt står det redan i dagboken om vad som kommer hända under dagen. Han minns inte alls att han hade skrivit det, och upptäcker snart att allt som står i dagboken faktiskt händer under dagens gång. Han börjar såklart använda det till sin fördel och undviker mobbare, får alla svaren till provet och undviker faror etc. 

 Dock får han snart reda på att han inte är den enda som äger en sådan dagbok, och blir informerad om att han är med i ett spel som går ut på att vara den sista som överlever. Snart blir han attackerad av andra Dagboks-ägare, den ena galnare än den andra. Han är inte duktig på att slåss och vill inte döda någon annan, så han inser att han inte har någon stor chans att överleva. Men då dyker Gasai Yuno upp. En tjej från hans klass som råkar vara galet förälskad i honom. Hon har bestämt sig för att skydda honom till varje pris, och visar sig vara en riktig mördarmaskin. 

 Yuno är dock tydligen inte riktigt frisk. Hennes kärlek till Yukiteru är mer skrämmande än fin, och han inser att hon har stalkat honom väldigt länge. Sen upptäcker han andra saker som får honom att vilja ta avstånd från henne mer och mer...

 Det hela blir till ett krig mellan de tolv dagboks-ägarna, och Yukiteru vet inte alls vem av dem som han kan lita på, då priset är något som alla verkligen vill ha. Den som vinner får ta den döende gudens plats och härska över världen.

 

Karaktärer:


Jag tänker inte beskriva varenda en av de tolv Dagboks-ägarna, utan jag skriver om Yuno och Yukiteru eftersom de är de två huvudkaraktärerna. 

 Yukiteru är som sagt en person som håller sig i skuggorna och har väldigt svårt att skaffa vänner. Han är väldigt ensam, men bryr sig om andra. Han tycker inte om att skada andra och riskerar gärna sitt liv för någon annan. Dock är han väldigt svag och gråter väldigt mycket. Allvarligt...det måste ha dykt upp en hel sjö i hans stad tack vare honom. Han gråter till och med när han inte alls har någon rätt att göra det. (Kan inte gå in mer på det, because spoilers). 

 I början är han väldigt snäll och man tycker väldigt synd om honom, men sen verkar det som att Yuno har smittat honom för plötsligt är han sjuk i huvudet. Dock är det gjort på ett sätt så att man fortfarande tycker synd om honom. Man förstår varför han blev som han blev, och varför han gör som han gör. Det hela blir väldigt tragiskt och jag fick lust att slå till honom många gånger. Dock gör allt det honom till en bra karaktär. Irriterande ibland, men han var fortfarande en bra karaktär. 

 Yuno...ja hon är galen. Riktigt galen. Ibland betedde hon sig normalt och var som en söt liten unge, men plötsligt kunde det spricka och hon tar upp en kniv och börjar hugga ihjäl alla runtomkring henne...Hon var väldigt skrämmande ibland ofta. Jag vet inte vad mer jag kan säga...hon var galen. Kokko. Inte alla getter hemma. Några hästar saknas i stallet. Det sitter en skruv lös.

 Jag ogillar inte henne som en karaktär, jag ogillar henne som en person. 

Alla andra karaktärer var också bra. Jag gillade de tolv Dagboks-ägarna (ja alla utom en som man knappt fick se). 

 Så nu till:


Favoritkaraktär:

 

Uryuu Minene

 Jag var osäker på vilken jag skulle välja här, men insåg att Minene är den mest bad ass av de alla. 


Värsta karaktären:


 

Kamado Ueshita


 Här var jag osäker på vem jag skulle välja...det fanns inte någon karaktär som jag direkt hatade...men Ueshita var den som man fick veta minst om, och kolla på henne, jag vet inte om det var meningen att hon skulle se så creepy ut eller om hon skulle se söt ut...men hon passar in i mardrömmar. Visst hon var snäll (i alla fall enligt vad andra sa, man fick aldrig se det), men eftersom hon ser så creepy ut, och man nästan inte fick veta något om henne alls så hamnar hon längst ner på listan.


Animationen:


De var väldigt duktiga på att rita creepy, ögon och få Yuno att se galen ut när det behövdes. 

   

 Jag kunde inte se något med animationen som irriterade mig. Så den var bra, men inget som var --->  BEST THING EVER. 


Åsikter:


Okej så vad tycker jag då? Ehm...Jag gillade den. Det var väldigt många plot twists och man blev inte uttråkad. Det var intressant att se hur karaktärerna förändrades och Yunos utbrott var...intressanta.

 Dock finns det en sak som jag inte riktigt förstår. Yukitery, WHY U NO RUN? Allvarligt. Varför stannar du med Yuno? Det finns ingen anledning för dig att göra det. Och det där i slutet, varför gjorde han det? Det är bara så konstigt. Och jag ser inte det här som en spoiler. Kärleken mellan Yukiteru och Yuno är liksom en av de stora sakerna i berättelsen. Och jag säger inte inte att Yukiteru stannar med henne under hela animen, utan han gör det i början i alla fall (men jag säger inte heller att han kommer lämna henne.) 

 Det är mest slutet som irriterar mig. Jag vet inte om jag tycker om det eller inte. Slutet gör mig arg, men jag vet inte om det gör slutet dåligt. Jag kan inte riktigt säga mer om det utan att spoila...

 Jag gillade Mirai Nikki. Den var underhållande, men det var inget som var MUST SEE NOOOW. Det blir svårt att sätta ett betyg på den...


Slutsats:


Så det var en bra anime. Jag gillade den. Ibland var det kanske lite för många saker som slängdes på en, men i stort sett så gillade jag den. En sak som jag undrar är hur idén om det här överlevnads-spelet kom till...satt han bara där en dag och tänkte "UUUUGH I'm bored. Let's give some people the ability to predict the future and let them kill each other".

 Så nu till betyget... Jag tänker ge Mirai Nikki:

8/10

 

Än en gång...den var bra men inget som jag tänker tvinga någon att se. Jag rekommenderar den i alla fall till er som gillar galna karaktärer, blod och plot twists. Så den är:

 

Helt klart ett bra anime-tips!

 

Update: Almost a year later i shanged my mind...
9/10
Du borde verkligen se den när du kan!
Jag lämnar resten orört, men ville uppdatera poängen i alla fall.
----------------------------------------------------------------------------------------


Så har du sett den? Vad tyckte du? Har du några anime-tips? 

 Kommentera gärna vad ni tycker om mina recension-inlägg.

Hare gött! ^^

 //Fille   

 

Av Fille - 30 mars 2014 01:15

Jag brukade ha en novellblogg, men jag lade ner den just när den skulle fylla två år. Den ligger fortfarande kvar där ute med både avslutade och oavslutade noveller. Vissa bättre än andra. Jag blev nöjd med väldigt få av dem...och mina första noveller var verkligen hemska. 

 Jag har inte skrivit något sedan jag lade ner bloggen...trots det har jag haft en idé i huvudet som jag har spunnit vidare på. Jag löste alla problem med den som jag hade förr, och som hindrade mig från att faktiskt skriva ner den. Allt jag har är en prolog...

 Jag saknar att skriva. Det var en så stor del av mitt liv förut och nu har jag helt övergivit den. Min dröm om att bli en författare finns fortfarande kvar, men jag har inte kunnat få fram en endaste bra mening på länge. Det är som att skrivlusten fortfarande finns kvar, men fantasin jag en gång hade har försvunnit.

 Men jag har ju fortfarande den här idén som har förföljt mig i över ett halvår...borde jag skriva ner den? Vill ni läsa den om jag lyckas börja skriva igen? I så fall kan jag lägga ut den här och ta tag i skrivandet igen. Jag kommer inte lägga ut det ifall ni inte vill läsa...men om ni är intresserade så kan jag lägga ut prologen och se hur det blir? 

 Vad tycker ni? Vill ni läsa eller inte? Kommentera är ni snälla...


Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 29 mars 2014 04:04

Vad tycker ni om den nya designen? Jag blev i alla fall rätt nöjd med en. xD 

 Låt oss jämföra lite...


Före: 

    


Efter:

   


Kommentera gärna vad ni tycker. xD

 Jag försökte komma på fler småsaker som jag kunde rita på headern...men kom bara på de där. Om ni kommer på något, som ett föremål från någon serie, så säg gärna till. Jag kanske inte har sett just den serien dock, eller så tycker jag inte om det ni föreslår, men det kan även vara tvärtom. Önskar att jag hade kommit på något mer. :/

 Kan ni se vad sakerna är för något? xD


Hare gött och godnatt! ^^

 //Fille   

Av Fille - 28 mars 2014 23:00

Jag tänker nog rita en mer...noggrann header. Jag menar, kolla på den...den är så sketchig och hastigt gjord. Jag har nog till och med en bättre idé...så jag tänker ta och rita den nya headern nu. Jag tror inte att den blir klar idag, men den blir antagligen klar imorgon. 

 Om ni nu hinner se det här innan det är för sent, så tänkte jag fråga er en sak. Jag brukar välja en färg som i stort sett blir temat på bloggen. Just nu är den färgen grön (om du inte märkte det), och jag tror att nästa färg blir blå, eller grön igen, men vilken tycker ni att den borde vara? Såklart finns det vissa färger som jag kommer vägra ha med, men jag vill ändå veta vilken ni skulle föredra. Eftersom det är ni som kommer tvingas se den varje gång ni bestämmer er för att läsa min blogg. Så, vilken färg borde vara temat den här gången? 

 Kommentera om du bryr dig, annars kör jag på grön eller blå.


Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 28 mars 2014 21:22

 Så jag har börjat kolla på Deadman Wonderland, vet inte riktigt vad jag tycker om själva animen än (är bara på avsnitt 4), men det där introt...it's so good. I don't know why...but I love it. Låten är awesome och hela introt är bara...creepy, vilket passar animen bra. För är det en sak som jag vet om animen så är det att den är creepy. Om jag skulle beskriva den med tanke på allt som jag har sett hittills så skulle jag nog säga: It's Hunger Games on drugs, and magic blood. 

 Ville bara dela med mig av det här. xD


Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 28 mars 2014 18:30

 

Story:


Sword art online är ett nytt spel där spelarens medvetna dras in i spelet. Det är som att man verkligen är där.

 Berättelsen följer en tonåring vid namn Kirigaya Kazuto, eller vad han kallar sig i spelvärlden, Kirito. 

Dagen då spelet släps loggar han såklart in, men märker snart att något är fel. Det finns inget sätt att logga ut på. De får sedan reda på av spelets skapare att de är fast i spelet tills någon lyckas vinna, alltså ta sig till nivå 100 och slå bossen där, men det finns en twist, om du dör i spelet så dör du i verkligen. Inga respawns, inget sätt att komma tillbaka. Du dör, punkt slut.

 Kirito bestämmer sig att spela solo, och eftersom han är en beta testare så är han redan van med hur spelet fungerar, så han har ett litet övertag, men alla gillar inte det. 

 I spelet träffar han en hel del människor, men en som är speciell är Asuna. Hon är på samma nivå som honom, men är i ett team som jobbar med att ta sig till nivå 100 och klara spelet så att alla kan bli fria. De är som en armé som skyddar de andra samtidigt som de försöker vinna.

 De har en sak gemensamt, båda har bestämt sig för att klara spelet till vilket pris.


Karaktärer:


Det finns ingen karaktär som imponerade mig särskilt mycket. Kirito är en bra huvudkaraktär, men det är inte något speciellt med honom. Han är lite OP ibland, men det irriterade inte mig. Han var varken bra eller dålig, men det gör honom till en karaktär som man rätt enkelt glömmer bort. Om man hör namnet så vet man vem det är, men man minns inte något speciellt om hur han var. 

 Asuna var likadan. Hon var ingen dålig karaktär, men hon är enkel att glömma bort. Man kan inte riktigt placera någon av de två. Båda är starka och beslutsamma. De bryr sig om andra och är villiga att riskera sina liv. Men det är inget nytt med det...de är som alla andra huvudkaraktärer. 

 Det finns inte någon speciell karaktär som jag hatar eller älskar. Alla smälter ihop till en fin liten hög av okej karaktärer. Men om jag måste välja en favorit och en som är sämst så får det bli...

Favoritkaraktär:

Kirito

Värsta karaktären:


Kuradeel

 

Animationen:


Animationen var bra. Allt såg fint ut och fighterna var häftiga. Världen såg verkligen fantasy-aktig ut, och den fick i alla fall mig att vilja testa spelet (minus "du dör"-saken...). 

      So beautiful!


Åsikter:


Nu till den svåra delen...vad tycker jag om själva animen? 

Storyn var intressant, men jag önskar att den vore bättre. Själva bas-idén var verkligen awesome! Fullt av spelare som blir instängda i ett spel där man riskerar att dö, kom igen det låter superhäftigt...men det var inte alls som jag hade hoppats. Jag önskar verkligen att man hade fått se mer av själva spelet, se karaktärerna slåss mot monster, samla på sig föremål och slå sig upp till toppen. Istället hoppar de i tiden väldigt mycket och vi får aldrig se hur Kirito blev så duktig som han blev. Plötsligt är han bara en av de bästa. Sen får man inte se så många fighter, det är mest fullt av kvinnliga karaktärer som plötsligt dyker upp och behöver hjälp, eller så är det Kirito som ber om deras. Såklart måste ju varenda en av dem bli förälskade i honom...varför? Visst någon av dem kan väl bli det, men varför alla? Kan inte någon av dem få kunna prata med honom utan att rodna? Det är irriterande att se, speciellt när de karaktärerna inte syns till igen. 

 Annars gillar jag storyn. Det syns verkligen hur vetskapen om att de kan dö när som helst tynger dem, och de vill ta sig tillbaka till verkligheten. Folk börjar till och med vänja sig vid den nya världen och börjar leva vanliga liv, och det får en att inse hur mycket tid de förlorar. De bygger till och med upp ett samhälle med fiskare, smeder, vakter etc. Det är häftigt att se och får en att undra vad man själv skulle ha gjort.  

 Dock gillar jag inte den andra delen av serien. Den känns onödig och jag tycker att de borde ha förlängt den första istället. Slutet var inte så bra och ja önskar att de hade gjort det på ett annat sätt. Jag kan inte säga så mycket om det här och förklara vad jag önskar att de hade gjort annorlunda utan att spoila. Hmm...slutet på del ett borde inte ha varit så, de borde ha förlängt det och skippat del två helt enkelt. 

 

Slutsats:


Så för att ta det kortfattat:

 Det finns vissa saker som jag gillar, som själva idén, men också saker som jag ogillar, t.ex slutet. Karaktärerna var okej och jag ser inget fel med animationen.

 

Nu till det svåraste, vilket betyg ska den få? 

 Det här tog lång tid för mig att komma fram till, men jag har bestämt mig för att ge Sword art online:

 

7/10

 

Den är bra men inget som jag tänker trycka upp i ansiktet på er och tvinga er att se. Se den om du har lust, den är inte bortkastad tid men den är inte heller det bästa som finns. Så den är helt enkelt:


Värd att se.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 


Har du sett den? Vad tyckte du? Håller du med mig eller har du lust att slå till mig just nu? Kommentera gärna dina åsikter.

 Borde jag fortsätta göra recensioner? Jag tycker att det är kul och ni kanske upptäcker nya animes på det sättet, det är i alla fall så som jag hittar mina.


 Hare gött! ^^

//Fille   

 

 

Av Fille - 24 mars 2014 09:10

Jag är sjuk och det är ett nationellt prov imorgon. GAAAAH! Jag kanske kan tvinga mig själv till skolan då och i alla fall göra provet...men hela ansiktet dunkar på grund av den här "pip" förkylningen. 

 Sen finns det inget att göra heller. Jag orkar ingenting när jag mår såhär -.- Jag har inte tid att vara sjuk. >:(


Ja uppdateringen kommer nog vara rätt dålig ett litet tag tack vare det här...ville bara säga till..


 Hare gött! 

//Fille   

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Skapa flashcards