mylittlebox

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Sword art online (Anime Review)

Av Fille - 28 mars 2014 18:30

 

Story:


Sword art online är ett nytt spel där spelarens medvetna dras in i spelet. Det är som att man verkligen är där.

 Berättelsen följer en tonåring vid namn Kirigaya Kazuto, eller vad han kallar sig i spelvärlden, Kirito. 

Dagen då spelet släps loggar han såklart in, men märker snart att något är fel. Det finns inget sätt att logga ut på. De får sedan reda på av spelets skapare att de är fast i spelet tills någon lyckas vinna, alltså ta sig till nivå 100 och slå bossen där, men det finns en twist, om du dör i spelet så dör du i verkligen. Inga respawns, inget sätt att komma tillbaka. Du dör, punkt slut.

 Kirito bestämmer sig att spela solo, och eftersom han är en beta testare så är han redan van med hur spelet fungerar, så han har ett litet övertag, men alla gillar inte det. 

 I spelet träffar han en hel del människor, men en som är speciell är Asuna. Hon är på samma nivå som honom, men är i ett team som jobbar med att ta sig till nivå 100 och klara spelet så att alla kan bli fria. De är som en armé som skyddar de andra samtidigt som de försöker vinna.

 De har en sak gemensamt, båda har bestämt sig för att klara spelet till vilket pris.


Karaktärer:


Det finns ingen karaktär som imponerade mig särskilt mycket. Kirito är en bra huvudkaraktär, men det är inte något speciellt med honom. Han är lite OP ibland, men det irriterade inte mig. Han var varken bra eller dålig, men det gör honom till en karaktär som man rätt enkelt glömmer bort. Om man hör namnet så vet man vem det är, men man minns inte något speciellt om hur han var. 

 Asuna var likadan. Hon var ingen dålig karaktär, men hon är enkel att glömma bort. Man kan inte riktigt placera någon av de två. Båda är starka och beslutsamma. De bryr sig om andra och är villiga att riskera sina liv. Men det är inget nytt med det...de är som alla andra huvudkaraktärer. 

 Det finns inte någon speciell karaktär som jag hatar eller älskar. Alla smälter ihop till en fin liten hög av okej karaktärer. Men om jag måste välja en favorit och en som är sämst så får det bli...

Favoritkaraktär:

Kirito

Värsta karaktären:


Kuradeel

 

Animationen:


Animationen var bra. Allt såg fint ut och fighterna var häftiga. Världen såg verkligen fantasy-aktig ut, och den fick i alla fall mig att vilja testa spelet (minus "du dör"-saken...). 

      So beautiful!


Åsikter:


Nu till den svåra delen...vad tycker jag om själva animen? 

Storyn var intressant, men jag önskar att den vore bättre. Själva bas-idén var verkligen awesome! Fullt av spelare som blir instängda i ett spel där man riskerar att dö, kom igen det låter superhäftigt...men det var inte alls som jag hade hoppats. Jag önskar verkligen att man hade fått se mer av själva spelet, se karaktärerna slåss mot monster, samla på sig föremål och slå sig upp till toppen. Istället hoppar de i tiden väldigt mycket och vi får aldrig se hur Kirito blev så duktig som han blev. Plötsligt är han bara en av de bästa. Sen får man inte se så många fighter, det är mest fullt av kvinnliga karaktärer som plötsligt dyker upp och behöver hjälp, eller så är det Kirito som ber om deras. Såklart måste ju varenda en av dem bli förälskade i honom...varför? Visst någon av dem kan väl bli det, men varför alla? Kan inte någon av dem få kunna prata med honom utan att rodna? Det är irriterande att se, speciellt när de karaktärerna inte syns till igen. 

 Annars gillar jag storyn. Det syns verkligen hur vetskapen om att de kan dö när som helst tynger dem, och de vill ta sig tillbaka till verkligheten. Folk börjar till och med vänja sig vid den nya världen och börjar leva vanliga liv, och det får en att inse hur mycket tid de förlorar. De bygger till och med upp ett samhälle med fiskare, smeder, vakter etc. Det är häftigt att se och får en att undra vad man själv skulle ha gjort.  

 Dock gillar jag inte den andra delen av serien. Den känns onödig och jag tycker att de borde ha förlängt den första istället. Slutet var inte så bra och ja önskar att de hade gjort det på ett annat sätt. Jag kan inte säga så mycket om det här och förklara vad jag önskar att de hade gjort annorlunda utan att spoila. Hmm...slutet på del ett borde inte ha varit så, de borde ha förlängt det och skippat del två helt enkelt. 

 

Slutsats:


Så för att ta det kortfattat:

 Det finns vissa saker som jag gillar, som själva idén, men också saker som jag ogillar, t.ex slutet. Karaktärerna var okej och jag ser inget fel med animationen.

 

Nu till det svåraste, vilket betyg ska den få? 

 Det här tog lång tid för mig att komma fram till, men jag har bestämt mig för att ge Sword art online:

 

7/10

 

Den är bra men inget som jag tänker trycka upp i ansiktet på er och tvinga er att se. Se den om du har lust, den är inte bortkastad tid men den är inte heller det bästa som finns. Så den är helt enkelt:


Värd att se.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 


Har du sett den? Vad tyckte du? Håller du med mig eller har du lust att slå till mig just nu? Kommentera gärna dina åsikter.

 Borde jag fortsätta göra recensioner? Jag tycker att det är kul och ni kanske upptäcker nya animes på det sättet, det är i alla fall så som jag hittar mina.


 Hare gött! ^^

//Fille   

 

 

 
 
Furukawa

Furukawa

28 mars 2014 20:31

Woooow du borde verkligen fortsätta att göra recensioner, denna var ju asbra! :o
Tyckte verkligen om att läsa det, skriv fler! Jag kommer att läsa alla! :'D
Jag har faktiskt inte sett Sword Art Online, men har sett flera stycken som skrivit om den att den är bra osv..
Den finns med på min lååånga animelista så någon gång kommer väl även jag att se den c:

http://furukawa.bloggplatsen.se

Fille

28 mars 2014 20:42

Thank you! :D
Den är väldigt bra i början, men blir värre och värre ju längre man kollar. Det är inget som man måste se på en gång, men jag tycker att du borde se den när du har tid. ^^
Hehe jag har också en lång animelista...den verkar bli längre för varje dag som går. -.-'

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards