mylittlebox

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Fille - 2 mars 2014 16:00

Om ni inte vet vad Attack on titan är så kan man ändå spela det här spelet, det är ingen story och är väldigt enkelt att förstå. Det enda man ska göra är att döda Titans (Titans är jättar som äter människor). Man dödar dem genom att hugga dem i nacken. :3 

Men jag tänker berätta lite snabbt vad Attack on titan (eller shingeki no kyojin) är. ^^

 Det är en anime (som är grymt bra, kolla på den om du inte redan har gjort det...allvarligt...kolla på den!). Mänskligheten är nästan utrotad tack vare Titans, och man har tvingats bygga höga murar för att hålla dem borta. En dag dyker en enorm Titan upp som kan kika över muren, och sparkar ett hål i den. Resultatet blir då: AAAAAAAH  THE TITANS ARE INSIDE THE WAAAALL. WE NEED TO GET TO WALL MARIA NOOOOW! WE'RE ALL GOING TO DIIIIEEEEEEEEEEEEEEE!!!

 I love Attack on titan. 


Spelet är också väldigt roligt, och det är gratis. Man behöver inte ens ladda ner det. ^^

 Man kan spela online med vänner (vilket jag föredrar, det är inte så kul att spela ensam xD), men även själv.

Ni borde testa det! Det är lite svårt i början, men man kommer snabbt in i det. ^^ 

(Om du planerar att kolla på animen så borde du nog se minst hm...okej du måste se alla avsnitt -.-' Annars kan du få saker spoilade :/)

 Här är lite bilder från när jag spelade (Jag visar inga spoiler bilder xD):

              

Just looking at the city.       Flying over the city.         Looking at a running titan.            Dying...


Here's the link-----------> Play the game


Det finns olika banor med lite olika uppdrag. ^^ Varje gubbe som man kan vara har en egen special thing.

Tex:

Levi- spinning thing.

Eren- The thing he does in the anime (du förstår om du har sett animen xD)

Mikasa- I'm not so sure...hon hugger typ nedåt. :3

Sasha- Äter en potatis och springer jätte fort. xD

Armin- Dansar och får titans att skratta...

Marco- Fångar titans uppmärksamhet.

Jean- Hugger sig ur handen om han blir fångad.

Petra- Som Levi men en volt istället.


Jag brukar vara Levi eller Eren, annars är jag Armin xD


Här en video med några som spelar det. ^^


 

Ha så kul med spelet nu xD

 Hare gött! ^^

//Fille   



ugh

Av Fille - 2 mars 2014 12:47

Har gjort klart headern...men är inte särskilt nöjd med den och nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag vill i alla fall ha den lite...sketchig. Den där är inte så "nogrannt" gjord, men jag vill ha det så. xD

Jag borde kanske sluta att försöka rita klockan 4 på morgonen. Bilden blev klar vid 6, då hörde jag att mina föräldrar började kliva upp och fick lite panik. -.-' 

 


Jag tänker nog fixa till den lite...men först ska jag fixa en profilbild. Hur badass den där hönan än är, så vill jag byta.

But seriously, that chicken is awesome!

    


Tillbaka till ritplattan då antar jag!   

 Hare gött! xD

//Fille   



Av Fille - 2 mars 2014 02:41

Jag tänker börja innan headern är klar xD Det kommer ta evigheter att få klart den ändå...så varför inte börja på en gång? :3 

(det står i det tidigaste inlägget att jag inte tänkte börja blogga innan jag har ritat klart headern, men det inlägget är antagligen borta nu xD)


Okej, varför inte börja med att berätta lite om mig själv och vad jag planerar att göra med den här bloggen?


Well...jag är en 16-årig tjej som är så osocial som det bara går, och det verkar bli värre och värre. 

Jag tycker att det är mycket lättare att skriva. Skrivspråket är (i alla fall för mig) annorlunda. Jag skriver inte likadant som jag pratar, och jag tycker om att hålla mitt skrivspråk...prydligt. Jag kommer antagligen skriva svordomar och sånt senare dock...men jag gillar att undvika det...

Ja är också blyg (vilket antagligen är en av anledningarna till varför jag är så osocial). Främlingar skrämmer mig helt enkelt, och det tar ett tag innan jag vågar bete mig som mig själv framför andra. 

Jag är inte den som startar konversationer...om man vill att jag ska prata så måste man fråga mig en fråga xD

 Det finns inte så mycket som jag tycker om att göra. Jag gillar bara att läsa, rita, kolla på anime, skriva, spela tv-spel och göra mina egna spel. Jag brukade göra minispel på Mediator när jag var yngre, men den datorn med programmet gick sönder, och jag fick det från skolan så...jag har det inte längre. :/ Så nu har jag skaffat Rpg-maker vx ace istället. ^^ Är fortfarande en nybörjare, och gör bara som ett test-spel just nu för att se vad man kan göra. :3

Jag har sökt gymnasium i år, till en linje som heter Digital design, och där finns det en speldesign inriktning. Vilket är väldigt awesome för min dröm är att jobba med att göra spel. En annan dröm som jag har är att publicera en bok.

Jag älskar att skapa saker helt enkelt. ^^

Bloggandet är inte så nytt för mig, hade en bok/novell-blogg förr som varade i två år. Jag lade dock ner den på sin födelsedag på grund av skrivtorka, och jag orkade helt enkelt inte tvinga fram mina noveller längre. Den där skrivtorkan är fortfarande kvar. Jag har inte kunnat skriva något sen i höstas. :'(

 Jag brukar inte lyssna på musik, men när jag gör det så kan det bli rätt blandat. Jag gillar att lyssna på vissa soundtrack, och väldigt lite steampunk, men det som verkligen får mig att känna mig som hemma är Rock. :') Just...Rock. Tycker om det mesta inom den genren. Från Bon jovi till Amon Amarth xD Det är det jag växte upp med, och det är det som helt enkelt ligger närmast hjärtat. ^^


Antar att det var allt...

Justja, jag sa ju att jag gillar att rita, men jag är inte superbra på det precis. xD Jag är inte dålig, jag är mer en medelmåtta. Vilket jag är på det mesta jag gör... Jag är aldrig bäst eller sämst, jag ligger alltid i mitten. :3

 Här är en exempelbild i alla fall ^^:

 

Guess who it is! xD Det är en dålig bild, men jag föredrar att rita med penna och papper istället för ritplattan. Jag äger inget bra ritprogram. :/ (klicka på bilden för att göra den större).

Brukar inte rita manga...så jag är rätt nöjd med resultatet. xD Det kan bli mycket bättre om jag övar dock...så jag tänker försöka flera gånger. ^^


Såklart kommer bloggen handla om allt det här, för varför skulle jag välja att skriva om något som jag inte är intresserad av?

Jag kommer undvika att göra det här till en dagbok, för jag tycker själv att sådana bloggar är väldigt tråkiga och helt ointressanta. Så det kommer mest vara åsikter och tankar. :3


Jaja jag ska sluta pladdra nu...

Hare gött! xD

 //Fille   

Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards