mylittlebox

Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Sword art online 2 tankar...

Av Fille - 6 juli 2014 16:15

Okej, så jag har nu sett det första avsnittet av Sao2... 

 Ärligt talat så gillar jag det här avsnittet, och tycker att det känns som om den här kommer bli bra, dock kan jag fortfarande inte tillåta mig själv att hoppas för mycket! Sao1 började också bra, men blev bara värre och värre för varje avsnitt jag såg, så samma sak kan hända den här gången. Jag hoppas verkligen att det kommer bli bättre, och bli så intressant som det ser ut. 

 Berättelsen verkar inte lika intressant som del 1 verkade vara, för den delen hade verkligen en bra start! Jag älskade idén om att de blev instängda i ett spel, men jag antar att den här berättelsen också kan bli bra om de gör det på rätt sätt. 

 Ugh jag vill verkligen gilla den här! För jag kan fortfarande minnas början och hur bra den var, och alla andra saker som jag tyckte var så bra! 

From my review: Det syns verkligen hur vetskapen om att de kan dö när som helst tynger dem, och de vill ta sig tillbaka till verkligheten. Folk börjar till och med vänja sig vid den nya världen och börjar leva vanliga liv, och det får en att inse hur mycket tid de förlorar. De bygger till och med upp ett samhälle med fiskare, smeder, vakter etc. Det är häftigt att se och får en att undra vad man själv skulle ha gjort. 

 

Det syns fortfarande hur det har påverkat dem, och det är något som jag gillar. De har inte glömt vad som hände, och de ser det som en hemsk sak som de gärna vill kunna glömma. Det är nästan det här som får mig att "gilla" animen. Jag har sagt en hel del saker om den, som att den gör mig frustrerad.


 From another post about itDet är som att den har naglat sig fast i mitt huvud och skriker "SO MUCH POTENTIAL! SO MUCH POTENTIAL!".------  Jag ville inte vara så hård för jag älskade hur SAO kunde ha varit. Jag hatar att den inte var så bra som jag trodde. Jag kunde kolla på ett avsnitt och tänka att det var ett väldigt bra avsnitt. Till och med avsnitten där de bara fiskar var bra separata. Men i det stora hela var det dåligt för det fanns så mycket som irriterade mig när man satte ihop det. 

 

Det kan verka som att jag avskyr den, vilket jag kinda gör, men ändå gillar jag den. Jag har sagt att jag skulle kunna sänka poängen som jag gav den (7/10) till en 6-a istället, och jag tror att den egentligen förtjänar det, men samtidigt vill jag inte göra så, för jag kan se småsaker i den som jag verkligen gillar.

 Ugh vad det är jobbigt att tänka på det här. Jag kan inte säga att jag gillar den, och jag kan inte säga att jag ogillar den, men samtidigt kan jag inte heller säga att den är "meh.

 Jag har redan skrivit om det här så jag tänker inte ta upp allt igen!

 

Jag vill inte hoppas, men ändå gör jag det! Jag hoppas verkligen att de inte fuckar up det här igen, för jag tänker samma sak om den här delen som med den första. "SO MUCH POTENTIAL! SO MUCH POTENTIAL!"

 

From a post about this seasonKommer den vara bra i början och sedan falla? Eller kommer den börja som skit som säsong 2 gjorde? I don't know....yet. 

 

Den här delen har i alla fall börjat bra som säsong 1 gjorde, så nu är det bara vänta och se om den kommer falla, klättra längre upp eller helt enkelt hålla sig på samma nivå fullt ut. 

 

And btw: It kinda looks like Kirito will be a girl in this game? 

 

It looks like a girl-version of him at least!

 I saw her in the ending song and were like: "Wait is that...? Well that would be kinda interesting!".

 

Har du sett det första avsnittet av Sao2? Vad tyckte du?

 Hare gött! ^^

//Fille   

 
 
Allison

Allison

7 juli 2014 17:58

Jag älskade SAO, och ser fram emot hur dem kommer att göra med SAO 2/GGO.

Jep, Kiritos karaktär är en tjej...
Vet fortfarande inte varför, men jag har mina tankar om varför ^^
Antingen så väljer man karaktär själv (inte troligt, med tanke på hur SAO spelet var uppbyggt) och han är ju på typ "uppdrag" så att han har en tjej karaktär som "förklädnad" för att han är ju känd. Bara mina tankar som sagt, men det ska verkligen bli spännande att se xD

http://allison.bloggplatsen.se

Fille

7 juli 2014 18:32

Tänkte samma sak! xD
Det skulle vara rätt logiskt om det var en förklädnad. :3

Trodde aldrig att jag skulle säga det här men... Ja det ska bli spännande. Längtar till nästa avsnitt! xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards