mylittlebox

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Noragami (Anime Review)

Av Fille - 20 april 2014 00:00


Story:

 

Yato är en "liten" gud som ingen känner till, vars högsta dröm är att vara känd bland alla och få sitt egna tempel. 

 Yatos jobb är oftast att döda demoner som dyker upp i den mänskliga världen, och för att göra det behöver han en Shinki. En Shinki är en mänsklig själ som kan ta formen av ett vapen, och är kopplad till guden som äger den. Dock förlorar Yato sin Shinki och blir tvungen att hitta en ny, och göra mindre jobb där han inte behöver ta kål på demoner. 

 När han är ute och letar efter en bortsprungen katt stöter han på en tjej vid namn Hiyori Iki. Deras möte är lite speciellt för hon knuffade undan honom från en bil som han nästan blivit påkörd av, och blir själv påkörd, men hennes själ lämnar hennes kropp. Trots det är hon fortfarande vid liv och lyckas ta sig tillbaka till kroppen och hon tas till sjukhuset. 

 Till sin förvirring märker hon att ingen verkar minnas Yato, och tror att Hiyori hade klivit ut på vägen utan anledning. Hennes själ fortsätter också att lämna hennes kropp ibland utan förvarningar, och hon vet inte hur hon ska stoppa det. 

När hon får reda på om Yatos riktiga identitet ber hon honom att försöka fixa hennes "Själen lämnar min kropp helt random ibland"-problem. Dock måste han bli en mäktigare gud för att kunna fixa problemet.

 Tillslut hittar han en ny Shinki vid namn Yukine, och tillsammans möter de en hel del faror och gamla fiender.

 

Karaktärer:

 


Jag gillar karaktärerna i den här animen. Alla är intressanta på sitt egna vis, och Yato är en underhållande huvudkaraktär. Han är idiotisk ibland, rätt creepy och har sina dåliga sidor, men han visar sig även vara snäll och bryr sig om sina vänner. 

 Hiyori är...en karaktär. Det är inget speciellt som får en att genast tänka på Hiyori. Hon är snäll, trevlig och omtänksam...Hon är ingen dålig karaktär, men inte så speciell.

 Yukine är väldigt idiotisk och spelar en stor roll i animen. Han är otrevlig, självisk och mår inte så bra. Trots det verkar han ändå bry sig om andra. Han är en intressant karaktär, men ibland vill man bara slå till honom. Jag gillar honom, han är en av mina favoriter, men ja...så idiotisk ibland.

 Annars är animen full av intressanta karaktärer, jag valde bara som vanligt att ta upp huvudkaraktärerna.


Favoritkaraktär:


Yato

 För han var väldigt underhållande.


Värsta karaktären:


Bishamon

 Jag vet inte om jag skulle kalla henne för en dålig karaktär...men hon är rätt irriterande ibland.
(Update: Efter att ha läst mangan och sett andra säsongen så gillar jag henne mycket mer!)


Animationen:


It's nice. Jag kan inte se några fel med den. Yato gör vissa konstiga miner, och jag tycker att de ser roliga ut. Vilket antagligen var meningen. Jag gillade den verkligen. Vissa saker såg väldigt fina ut (som allt glowy stuff). 

        


Åsikter:


I like it. Berättelsen var intressant, men det var nog mest karaktärerna som fick mig att vilja se vidare.

 Tyvärr var det inte nyss som jag såg den, så mitt minne är lite suddigt, men jag minns att jag verkligen gillade den här animen. Den var rolig, actionfylld...underhållande helt enkelt. 

 Dock finns det ännu bara en säsong, så slutet är inte...SLUT, det är mer Fortsättning följer (kanske). Det var ett bra slut på en säsong i alla fall.

 Förlåt men det finns inte så mycket mer att säga. Designen på allt var intressant, berättelsen var bra och karaktärerna var underhållande. Jag gillar idén om gudar som går omkring bland människorna, och jag gillar att Yato är en liten gud, och jag vill verkligen veta mer om hans förflutna. Han har (som alla gudar) levt länge och man får se hintar om hur han var förr, och man får tillslut veta rätt mycket, men det verkar som att det finns mer som man inte har fått se än. Hoppas verkligen att det blir en säsong 2! Det står ännu ingenstans att det kommer komma en, men mangan håller fortfarande på...så jag håller tummarna!


Slutsats:

 


Jag gillade den...mycket. Jag tycker helt klart att ni borde se den!

 Dock måste jag sänka poängen lite eftersom det kanske inte kommer en säsong 2, men jag sänker den inte lika mycket som jag gjorde med Deadman wonderland, eftersom DW helt klart inte skulle få en till säsong, och Noragami slutade på ett bättre sätt. Visst finns det fler saker som man vill vet mer om, men till skillnad från DW så har inte Noragami en enorm plot som inte alls blir avslutad i säsong 1. Så jag tänker ge Noragami:


8/10

 

Helt klart ett bra anime-tips!

 



Snälla ge mig en till säsong, jag vet inte om jag orkar läsa ännu en manga. Jag håller redan på med så många! (Har dock redan laddat ner alla Noragami kapitel som finns på appen som jag äger...). 

 

--------------------------------------------------------------

 


Jag hade helt glömt bort att göra den här, så den kom lite sent. Det var inte en så bra idé att ta en paus emellan och kolla på annat...jag minns inte detaljerna så bra nu. -.-  Om jag av någon anledning hade ogillat någon med den, så skulle jag ha kommit ihåg det, så jag är helt säker på att den förtjänar 8/10. Om en säsong 2 kommer och är lika bra så kanske poängen höjs till 9/10. ^^

 Kommentera gärna vad ni tycker om mina recensioner. Kommentera också gärna om du har sett animen och har egna åsikter om den. :3

 Hare gött! ^^

//Fille   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards