mylittlebox

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Fille - 12 april 2014 23:45

När Fox vaknade dunkade det i huvudet, och han kunde av någon anledning inte röra på armarna. Han kunde känna att han satt på något hårt, antagligen en stol, och benen satt lika hårt fast som hans armar. Allt var mörkt och han trodde att han satt i ett rum utan ljus, men så insåg han att han ännu inte hade öppnat ögonen.
Han kände sig seg i hela kroppen och fick kämpa för att kunna slå upp ögonen och inspektera platsen han befann sig på.
Han insåg att han satt i ett litet rum i en lägenhet. Det brukade antagligen vara ett vardagsrum förr för när han vred på huvudet kunde han se en sliten soffa bakom sig, och framför honom stod en gammal tv. Han hade haft rätt om att han satt på en stol, och han såg nu varför han inte kunde röra på benen eller armarna. Ett rep satt hårt runt hans handleder bakom ryggen, och benen var bundna vid ett varsit stolsben.
Han vred på huvudet åt vänster och fann Scott sittandes på en annan stol, även han bunden, men han hade ännu inte vaknat.
 Rummet de satt i var annars tomt och han kunde inte se den som hade tagit dit dem, men han antog att vem det än var så befann personen sig i ett annat rum. Vardragsrummet hade två dörrar, en på höger sida och en på vänster. En av dem skulle säkert öppnas snart och avslöja deras kidnappare.
Fox var väldigt förvirrad över sin situation. Han kunde inte förstå varför någon skulle binda fast dem så här, och han hade ingen aning om vad han borde göra. Borde han ropa och se om han fick något svar, eller borde han sitta tyst och vänta? Repen var omöjliga att få av så han kunde inte fly. Han kunde inte heller fråga Scott om idéer för han var fortfarande medvetslös, men han borde kanske försöka väcka honom?
"Scott?" väste han tyst åt sin vän och väntade ett tag för att se om någon skulle reagera, men ingen främling kom inrusandes och Scott öppnade inte ögonen.
"Du Scott! Vakna!" sa han lite högre den här gången men inget hände nu heller.
 "SCOTT!" röt han tillslut och hans vän ryckte förskräckt till och slog genast upp ögonen. Först såg han irriterat på Fox, men sen insåg han att han satt bunden vid en stol i ett främmande rum och såg istället väldigt förvirrad ut.
"Va i...? Vart är vi? Vad händer? Varför dunkar mitt huvud?" utbrast han och såg sig omkring i rummet med blicken.
 "Jag har ingen anin..." Fox tystnade när Scotts blick plötsligt for till något bredvid honom och vidgades som om han såg ett spöke. Förvirrat vred Fox på huvudet åt höger och möttes av ett par stora mörkgröna ögon under en svart huva.
"VA I HELVETTE" Utbrast han och ryckte till på stolen och figuren bredvid honom backade förskräckt in i dörren som den just hade kommit in genom. Figuren bar en lång svart kappa med huvan uppdragen, och det enda som syntes under den var ögonen på grund av en sjal som var virad runt halva ansiktet. Han eller hon var rätt lång och bar två pistoler och två dolkar i sitt bälte. Byxorna var smutsiga och tröjan likaså, men båda plaggen verkade vara hela, sånär på ett litet hål vid knäet.
Både Scott och Fox satt och stirrade på främlingen som stirrade tillbaka. Tillslut bröt Scott den obehagliga tystnaden och sa:
"Är du idioten som kidnappade oss?" Han fick inget svar. Främlingen fortsatte bara att stirra, men lämnade dörren och gick med ryggen längst väggen tills han eller hon stod framför dem.
 "Vad vill du oss?" frågade Fox smått irriterat men de fick inte något svar den här gången heller. Den irriterade tonen i Fox röst verkade skrämma främlingen för han eller hon sänkte blicken till sina fötter.
"Vi är inte dina fiender" fortsatte Fox med en trevligare ton för att inte skrämma iväg personen.
 "Än..." fyllde Scott i och blängde på främlingen som tryckte ryggen mot väggen.
"Lyssna inte på honom." sa Fox och såg irriterat på sin vän innan han vände blicken till främlingen igen och fortsatte "Är du ensam?". Den här gången fick han äntligen ett svar, dock var svaret bara en nick och inga ord.
 "Kan du släppa oss? Vi kommer inte skada dig" sa han sedan när han tänkte att främlingen kanske bara svarade på ja- eller nej-frågor. Dock fick han inget svar den här gången, men främlingen började sakta gå fram mot honom med nyfikenhet i blicken. Han sa inget utan betraktade bara främlingen när den började höja handen mot hans ansikte.
 "Vad håller du på med?" utbrast Scott och främlingen ryckte genast till och backade tillbaka till väggen just innan handen nuddade Fox ansikte.
"Scott sluta du skrämmer honoäehhenn..." började Fox argt men kunde inte avsluta meningen. Vad var främlingen för något? Han såg på den igen och försökte lista ut om han skulle kalla den för henne eller honom, men kläderna döljde alla ledtrådar. Han kunde inte ens se ansiktet tydligt. Bara de där skrämda och nyfikna ögonen.
"Förlåt men...vad ska jag kalla dig?" frågade han men främlingen ignorerade frågan och såg bort mot dörren. Först trodde han att den inte ville svara igen, men så märkte han hur främlingens kroppshållning hade förändrats. Nyss hade den tryckt ryggen mot väggen och sett skrämt på dem med händerna svagt höjda som för att skydda sig själv, men nu stod den med svagt böjda knän, ena handen på en av dolkarna i bältet och med med blicken fastnaglad vid dörren som om den trodde att något skulle rusa in. Själva blicken var också annorlunda. Rädslan och nyfikenheten var som bortblåsta.
"Vad stirrar du på?" frågade Scott surt och såg bort mot dörren. Då vände främlingen blicken mot honom och satte ena fingret mot sina läppar.
 "Hålla tyst kan du göra själv" snäste han och Fox suckade över hur idiotisk den kommentaren lät. Främlingen hade ju inte gjort något annat än att hålla tyst.
Plötsligt for dörren upp och föll till golvet med en smäll. Förskräckt vred alla sina blickar till dörröppningen där en trasig stod med munnen vidöppen och ögon som såg hungrigt åt deras håll.
 "Shit!" utbrast Scott och drog i armarna i ett försök att komma loss. "Och vi som sitter fast! Hörru knyt loss oss innan..." mer hann han inte säga innan främlingen sprang fram till den trasiga med en dolk i vardera hand. Innan någon av dem ens hann blinka föll den trasigas huvud till golvet och mosades under främlingens fot. Fox och Scott satt som förstelnade när ännu en trasig dök upp bakom främlingen och tog tag i huvan på kappan och drog till, men plötsligt stack det ut en dolk ur den trasigas huvud och den föll till golvet. Huvan föll ner och sjalen lossnade från främlingens ansikte. Allt hände inom bara några sekunder, och främlingen som inte längre hade sin huva uppdragen drog loss sin dolk ur den trasigas huvud igen och torkade av den på sin kappa.
Nu när främlingens ansikte var fullt synligt insåg Fox att det var en tjej. Hon hade en liten mun och en spetsig näsa. Med hennes långa svarta kappa såg hon lite ut som en korp. Hennes hår var svart och väldigt kortklippt. Det stack bara upp någon enstaka centimeter. Hon hade antagligen klippt det för att hålla det borta från ögonen.
När hon hade bestämt sig för att dolken var tillräckligt ren satte hon den i skidan igen och mötte Fox och Scotts chockade blickar. Förvirrat vred hon på huvudet som om hon antog att de kollade på något annat bredvid henne.
 "Det gick fort" sa Scott tillslut och slappnade av igen. Både han och Fox hade omedvetet spänt sig när de trasiga dök upp.
Hon drog upp sin huva och virade sjalen över sin mun och näsa igen, innan hon böjde sig ner mot de döda kropparna på golvet. När hon ställde sig upp igen hade hon en av dem slängd över axeln och bar den enas huvud i håret med den andra handen. Hon höll fast den trasiga med sin ena arm som om den inte vägde något alls och lämnade rummet.
"Hallå kom tillbaka! Knyt loss de här jävl..."
 "Lugna ner dig Scott. Hon vill nog bara inte ha två blodiga kroppar liggandes på golvet." suckade Fox och Scott gav ifrån sig ett irriterat läte.
"Hur mycket är klockan? Hur länge har vi varit här?"
 "Jag vet inte. Det är antagligen natt, så även om vi skulle komma loss så skulle det vara väldigt farligt att fösöka ta sig hem nu" sa Fox fundersamt och såg bort mot dörröppningen. Det såg ut att vara ingången till ett kök. Han kunde ana en list på väggen och lutade sig fram för att se mer. Som han trodde var det ett litet fönster, men han kunde inte se något utanför på grund av mörkret. Så det var natt ändå. Det betydde att de skulle vara lika blinda som de trasiga där ute, och eftersom deras hörsel var mycket sämre så skulle de vara i underläge.
"Vart tror du hon gick?" frågade Fox och Scott suckade.
 "Vem bryr sig?" muttrade han och försökte frenetiskt komma loss från repen.
"Ge upp. Knutarna är för starka".
 "Vi måste ta oss tillbaka till lägret".
"Vi kan ändå inte ta oss dit i mörkret".
 "De tror säkert att vi är döda, din idiot!".
"Och det kommer vi vara om vi försöker ta oss tillbaka genom mörkret!" Fox röst var väldigt irriterad nu och Scott blängde ilsket på honom.
"Så vad ska vi göra då? Bar sitta här som ett gäng idioter och vänta på att den där galningen ska släppa oss?" röt Scott och Fox suckade men svarade inte på hans fråga. Ärligt talat hade han själv ingen aning om vad de kunde göra. De kunde inte komma loss, och de skulle ändå inte kunna fly. Den främmande tjejen verkade rätt galen, men hade inte försökt skada dem, så hon verkade inte vara illasinnad.
Han bestämde sig för att helt enkelt vänta och se vad hon tänkte göra med dem.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Så det var ännu ett kapitel! ^^ Jag är trött just nu, så jag kanske ser lite fel imorgon när jag är piggare och ändrar lite...men jag ville ändå publicera det nu! :3

 Oj det blev rätt många inlägg idag...o.O

Kommentera gärna vad ni tycker! :)

 Hare gött! ^^

//Fille   

Av Fille - 12 april 2014 21:45

Okej kolla inte på det här om du inte har sett Attack on titan! Läs inte ens inlägget okej? För du borde verkligen kolla på Attack on titan om du inte har gjort det, och spoilers skulle förstöra hela grejen. xD

 You have been warned!



Half of me wants to say that you're right. That's so sad but still funny. Should I laugh or should I cry? I don't know... 

 If you didn't get the joke ---->   

 Men allvarligt...vi fick ju knappt se Marco ändå så jag tog det inte som en så stor sak att han dog...och jag har aldrig riktigt gillat Jean så hans sorg har inte påverkat mig så mycket. Men det är fortfarande sorgligt. 

 Det är många som dog som man knappt visste vad de hette...men jag tycker att det nästan gör det mer sorgligt. De fick inte ens leva tillräckligt länge så att man fick lära känna dem. :(


 Okej jag ska inte skriva ett megalångt inlägg om det här...jag sparar det till recensionen om jag nånsin gör någon. Jag borde nog kolla på alla avsnitt igen (även om jag redan har sett vissa 2 gånger redan) för att fräscha upp minnet lite. Jag läser ju mangan så jag är rädd att jag kommer blanda ihop den med animen.

 Gah varför kan det inte bara komma en andra säsong? Jag vill så gärna se deeeeet!!!

Jag älskar mangan (och animen) för det finns alltid något nytt i varje kapitel som får en att bara "O.O...O.O..O.O WHAT?". Sen slutar såklart kapitlet och man blir tvungen att vänta på nästa för att få veta mer.

Spoiler från kapitel 56 (håll in och dra med musen) --->  Som när jag läste: Levi Ackerman...(min reaktion:) What? But...what? Och sen att Historia och Eren blir bortförda och...ja allt det där. I want the next chapter now!

 

Nej nu ska jag sluta innan inlägget blir för långt. Jag har fundera på att skriva som manga-chapter recensioner men för att göra det så behöver jag ju läsare som faktiskt läser mangan så...är det några av er som gör det? Skulle någon av er tycka att det vore intressant?

 Hare gött i alla fall! ^^

//Fille   

Av Fille - 12 april 2014 19:00

Försökte rita...Ritade skiss-starten-grejen som jag alltid gör. Alltså. Skissa upp grejen...saken. Okej jag är trött. 

 Jag tänkte först rita en av sakerna som ni tipsade om för...länge sedan. Jag har dem uppskrivna...men jag kände inte för det och började på en annan bild som jag har planerat att göra. Eller ja...jag började rita en del av huvudet och konturen på kläderna...sen tog det stopp. 

 You can't even see who it is (Yes I'm drawing a character from an anime again. I think it's fun...okay?).

   It looks awful. Men det är bara skissningen. Jag kommer fixa till detaljerna och kanterna...ja allt när alla konturer är fixade. Jag kommer nog bli klar med den om...några år. Jag har tappat ritlusten lite. Det blir så när jag gör en sak för ofta. Jag måste ta pauser från dem och göra annat emellanåt. 


 Jaja ska ta och skriva på nästa kapitel nu. Det verkar som att en del vill att jag ska fortsätta! ^^ (yay).

Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 12 april 2014 11:11

Jag sitter och ska börja rita. (Har en kompis här och vi bestämde oss för att rita lite...). Jag är inte helt säker på vad jag ska rita. Funderar på att rita något "eget" den här gången...alltså inte rita av en karaktär. 

 Men anledningen till det här inlägget är att jag kom att tänka på de där "How to draw" videorna. Jag funderar på att göra något liknande, men istället för "How to draw" så skulle det vara "How I draw". Det jobbiga med det är att jag måste rita på papper då om det inte ska vara en stillbildsvideo... Sen är det ju ingen idé att göra de här videorna om ingen vill se dem...så ja...skulle det vara en kul grej eller ska jag fortsätta med att bara lägga ut bilderna när de är klara? Kommentera gärna om du bryr dig...xD


 Jaja nu vill en av mina hundar ut, och jag ska nog ta och börja rita nu. 

Så hare gött! ^^

 //Fille   

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards