mylittlebox

Alla inlägg under november 2014

Av Fille - 22 november 2014 17:15

Ugh har så himla tråkigt. Har redan kollat igenom youtube, har sett alla avsnitt av Sherlock och Arrow som jag kunde hitta på netflix. Insåg att Sherlock har fler säsonger som man säkert kan hitta, men antagligen utan undertext. Jag hör dåligt och skulle bara tappa bort mig själv utan undertexter. Visst jag är bra på att förstå engelska men de pratar rätt snabbt i Sherlock så utan undertexter är jag körd, i alla fall när jag är så trött som jag är nu. Arrow verkade inte ha någon mer säsong ute än...uwäh. Justja hittade Sherlock på swefilmer men undertexterna irriterar mig för mycket. De suger.

   Antar att jag skulle kunna kolla på anime, men orkar inte börja på något nytt och de jag kollar på har antingen inte uppdaterats eller så har jag inte lust för dem. Orkar verkligen inte läsa heller för jag håller på att somna trots att jag sov till halv två. Yes... jag sov till halv två. Yes...there's something wrong with me. 

 Rita orkar jag verkligen inte göra. Det känns som att vad jag än försöker rita nu så kommer det bli hemskt. 


Såg att cdon äntligen hade skaffat Vinland saga 5 och Attack on Titan 14 men orkar inte köpa dem...det är snart jul så kan önska mig dem istället. Måste börja spara lite mer på mina pengar. 


Btw har planerat att filma när jag ritar på datorn ett tag nu... började till och med på en men har inte orkat fortsätta. Ska försöka komma ihåg att filma nästa gång som jag ritar. Glömde bort det...hehe...


 Ugh mitt träd fortsätter bara att tappa löv på mitt golv. Den brukar inte tappa löv på hösten så jag antar att den börjar bli vuxen. Yay. 

  Ja jag har inget att skriva om. Vad förväntade du dig från ett inlägg med titeln "So booored"?. xD


Hm undrar vad som leder i omröstningen... Teckningar och Anime. Bara två har röstat dock, men det är ändå bra att veta. Just nu har jag inga teckningar på lager eller Anime grejs. Jag skulle kunna berätta vilka Animes som jag kollar på för tillfället, men det har jag glömt bort. Blir påmind när jag ser recensionerna som dyker upp på youtube... hm få se om jag kommer på några...

 Nanatsu no Taizai (Awesome! Läser mangan också it's great).

Donten ni Warau (Intressant än så länge)

 Naruto Shippuden (väldigt sällan dock...)

Bleach (mer sällan än Naruto xD De är så långa så jag kollar bara när jag har lust att kolla på något i flera timmar.)

 Tokyo Ghoul (Ja jag har inte kollat klart än...har inte ens läst klart mangan. Råkade komma bort från den och det känns svårt att börja igen av någon anledning... den är bra så jag förstår inteeeh)

 Ookami Shoujo to Kuro Ouji (Gillar den inte direkt...skulle nog mer säga att jag ogillar den på grund av hur idiotisk huvudkaraktären är.)

 Akatsuki no Yona (började läsa mangan så har inte kollat på animen på ett tag. Men den är bra än så länge!).

Elfen Lied (började just kolla, vet inte om jag kommer fortsätta).


Det var alla som jag kunde hitta genom att kolla igenom sidan som jag använder. Hittar inga på mina post it lappar på datorn heller, förutom några få som jag inte har kollat på på evigheteeer. (Inuyasha, Bakugan, Pokémon och Sound of the Sky,). 

 Stötte på en anime som jag såg för ett tag sedan men aldrig gjorde en recension till nu när jag kollade igenom sidan... Det finns en anledning till att jag aldrig har nämnt den. It's the weirdest shit I've ever seen. Kan inte fatta att jag såg klart den. Jag gillade den verkligen inte, men fortsatte att kolla för den var bara så... jag ville se hur skum den kunde bli. Antar att vissa kanske tycker att den är rolig, men för mig är den bara konstig på ett dåligt sätt. Fast den är rätt fascinerande konstig. Den får en att undra hur författaren fick sina idéer... Den heter Arakawa Under the Bridge om ni blev nyfikna. Men var beredd på många random saker som bara är...?what?...

 Vilka Animes ser ni på?

  

Skulle gentligen kunna skriva vilka mangas jag läser också, men får nog göra det till ett eget inlägg för det är en del... Det kanske kommer ut senare idag eller när jag känner för det. 


 Okej det var nog allt jag hade i huvudet just nu... 

Hare gött! ^^

 //Fille   



Av Fille - 19 november 2014 22:30

 

Story:


Kucabara blev utsparkad ur demonvärlden och tvingas leva i den värld dit de döda kommer för att få höra sin dom. Efter att ha förlorat sina demonkrafter har han ingen chans att få återvända hem.

Med sin vän Bichura börjar han hjälpa de döda som ska skickas till helvettet utan en riktig anledning. Dessa själar har egentligen inte gjort något dåligt, utan råkade bara dö i fel tillfälle. Om Kucabara lyckas bevisa att de är oskyldiga kan han samla på sig "dark matter" från den döda och få tillbaka lite av sin kraft, och sedan återvända hem till demonvärlden.

  Fast en dag dyker han plötsligt upp i den mänskliga världen utan att själv veta varför. Han inser sedan att det var en exorcist vid namn Idamaria som hade kallat på honom. Hon har konstigt mycket "dark matter" omkring sig och är ute efter att döda alla demoner hon hittar, och just nu är Kucabara hennes mål. Fast konstiga saker börjar sedan hända i demonvärlden, och på grund av olika anledningar inser de att de måste samarbeta för att stoppa det. Kucabara vill rädda sitt hem och Idamaria vill stoppa demonerna från att göra mer skada i den mänskliga världen. Men kommer de kunna samarbeta trots sina olika mål och personligheter? 


Karaktärer:


Det finns i stort sett tre huvudkaraktärer, fast i början är det bara två. Vissa dyker upp senare så jag vill inte nämna fler än Kucabara, Bishula och Idamaria för tillfället. 

  Kucabara är inte direkt en vanlig demon. Han har alltid varit för snäll och på grund av det blev han utfryst av de andra. Av någon anledning bryr han sig om människor och kan känna sympati, något som en demon inte ska göra. Demoner ska vara onda, även om de inte vill det. Jag gillade Kucabara. Han betedde sig som en idiot ibland, men han var nog smartare än vad han verkade vara. Kan inte säga så mycket om det eftersom spoilers, men han är lite som en smygsmartis... alltså någon som beter sig som en idiot men vet egentligen mer än vad man tror. Ibland kunde han säga lite skumma saker, men inte på ett sätt så att han själv inte tyckte att det lät väääldigt fel. Fast jag vet inte någon som skulle tycka att det inte lät fel. Fast det hände bara i de första kapitlen. Jag tänker inte säga vad för slags skumma saker han sa, du får helt enkelt läsa själv så fattar du. Dock så var det rätt kul, så det var inte negativt direkt.

  Bichura är väldigt lätt irriterad och aggressiv. Han verkar inte bry sig lika mycket om människor men ändå verkar han göra det innerst inne. Han beter sig mer som en demon ska göra, fast det känns som att han egentligen har ett varmare hjärta än vad han själv säger. Jag hade inget emot honom heller (plus han är supersöt i sin lilla form.   ).

 Idamaria är också rätt aggressiv (i alla fall när det gäller demoner) men är väldigt omtänksam när det gäller de som står henne nära. Hon är väldigt kraftfull också och slåss på ett intressant sätt. Så det är roligt att se hennes fighter (det gäller faktiskt alla tre egentligen). Det finns nog inte så jättemycket att säga om henne. Jag har inget emot henne i alla fall, utan tycker att hon är en bra karaktär.

 Så nu till:


Favoritkaraktär:

Shugarl

 Jag gillar badass karaktärer so... Shugarl you win. (Är väldigt osäker på hur hans namn stavas eftersom jag hittade flera olika stavningar... så här stod det i min version av mangan i alla fall)

Ärligt talat var det svårt att välja...det fanns ingen karaktär som verkligen stod ut och bara skrek "SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN ALLA ANDRA". Så svaret kan variera beroende på när man frågar mig. (Annars så är det nog Jupiter. She's the cutest thing I've ever seen).


Värsta karaktären:

Elimona

Jag tycker nog inte att hon är en dålig karaktär. Hon var helt enkelt den jag tyckte minst om.


Teckningen:


Teckningen var bra och vissa saker hade väldigt cool design. Kucabaras demonform är awesome...okej i stort sett allas demonformer är awesome. Världarna ser verkligen intressanta ut och allt är bra detaljerat. Så jag har inga problem med det. Faaast vissa karaktärdesigner (vet inte hur jag ska skriva på svenska) är lite väl fanservice-aktiga... Fast det förstör inte direkt berättelsen. 

     


Åsikter:


Okej så nu kommer den stora frågan, är den här mangan värd att läsa?

 Jag gillade faktiskt den här och tycker att berättelsen är väldigt intressant och jag har i alla fall inte läst eller sett något liknande förut. Jag gillade verkligen hur demonvärlden var uppbyggt. Det fanns olika slags helveto...helvetar... "helvete i plural" med en egen Shinigami (dödsgud). Varje helvete var även unikt, så det var inte bara "brinn för evigt", utan det kunde vara "bli äten levande om och om igen" och så vidare. Jag tänker inte säga så mycket mer om den saken, utan vill att det ska vara mer av en överraskning.

   Karaktärerna var också bra. Det fanns inte direkt någon som jag hatade eller direkt ogillade som en karaktär. Den onda var också intressant och själva historian bakom den personen var bra. Fighterna var intressanta men kunde kännas lite väl korta ibland. Jag kanske bara har kollat för mycket på Bleach och Naruto där fighterna kan hålla på i evigheter (bokstavligen), men här var vissa lite väl enkla och korta. Fast de var bra ritade och intressanta annars. Jag önskar bara att de var lite mer...djupare och mer genomtänkta. 

 En annan sak som jag ogillade var slutet. Här kan jag verkligen inte säga mycket utan att spoila, men det kändes rätt hastigt. Det blev ett lite konstigt tidhopp som jag tycker var rätt onödigt och det kändes inte...rätt på något konstigt sätt. Jag ville ha mer, något större. Jag förväntade mig något väldigt stort men fick inte riktigt det, så blev inte helt nöjd. 


Slutsats:


Så i stort sett gillade jag den här mangan. Jag ångrar inte att jag började läsa den och är glad att jag råkade stöta på den. Karaktärerna var bra och den hade en intressant berättelse med en intressant värld. Fast det kändes som att det saknades något efter att jag hade läst sista kapitlet. Det kändes tomt på något sätt, jag blev inte riktigt nöjd.

 Så jag tänker ge Defense Devil:

7/10

 

Värd att läsa.

 

_______________________________________________________________________________________________

 

Det var ett tag sen som jag gjorde en recension. Mest för att jag inte har kollat klart på någon anime (kollar antingen på pågående eller har inte hunnit se klart) och jag läser bara pågående mangor (plural?) just nu (förutom den här). Fast det var rätt kul att göra det igen. Har tydligen bara gjort 3 manga reviews nu... varför tar det så lång tid att läsa manga?

 Okej så har du läst Defense Devil? Vad tyckte du? Håller du med mig eller tycker du att mina åsikter är skit? Kommentera gärna vad ni tycker om själva recensionen också och om något borde ändras i systemet! :)

 Jag borde försöka sova nu...

Hare gött! ^^

//Fille   

 

Av Fille - 18 november 2014 17:45

Jag började egentligen rita på den här för någon månad sedan och blev klar under höstlovet...eller jag tyckte att något fattades så jag sparade den lite, meeen såklart glömde jag bort den. UNTIL NOW! Satt och arbetade med en estetuppgift (som ni kanske kan få se fast den ser hemsk ut) och så fick jag syn på den här teckningen och kände för att äntligen avsluta den. Jag har ingen aning om vad det är. Jag vet inte hur jag fick idén ens... it's pretty weird but still not...hm... well see it for yourself!


 


Är inte särskilt nöjd med ljuset och skuggorna på vissa ställen, men det är jag ju aldrig. Blev rätt så nöjd med håret för en gångs skull.

Och skorna är i olika färger because...yolo?...Did I just write that? Nej men jag tänkte "Why not?" och bara...gjorde så... det är i stort sett så det går till när jag ritar. Interestiiiiing....

 Vet inte varför men den blev rätt söt på nåt skumt vis. I wanna hug iiit.


Var i skolan idag efter att ha varit sjuk i en vecka (plus en dag hehe). Hatar att behöva jobba ikapp men så illa är det inte den här gången. Fast jag blev tvungen att göra en redovisning idag på engelskan som jag inte har arbetat med under en hel vecka, men min grupp hade gjort en fin presentation och redan plockat ut det viktigaste ur min lååånga text. Yay. Det gick rätt så bra. Är sjukt dålig på att prata engelska dock, grejar inte riktigt uttalet, men är bättre på att skriva.

  Sen så fick jag reda på att vi har japanska prov imorgon... jag hade egentligen redan fått orden av min kompis i förrgår, men tydligen fanns det mer än dubbelt så många ord till som man skulle kunna. MEN JAG LÄRDE MIG DEM ÄNDÅ BECAUSE I'M A GENIUS! THANK YOU GLOSBOKEN.SE Yes I'm bored.

 Förresten har nog hittat världens roligaste ord. Eller...jag tycker att det låter roligt när man säger det. Ready? Hanbaagaa. Come on say it! Vad tror du att det betyder? I won't tell you because I'm evuuuul. Aisukuriimu kommer på andra plats. (Lita inte på att jag stavar rätt. Är inte särskilt duktig på att översätta från Hiragana xD) Älskar japanska, så mycket bättre än franska. VILL ALDRIG MER BEHÖVA SKRIVA ELLER SÄGA ETT ENDATSE FRANSKT ORD TILL!


 Jag vet inte vad som hände i det här inlägget...men men...sånt händer, eller sånt...fötter? What is wrong with me today? Ugh I'm tired.


 Well... I guess that's it...

Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 15 november 2014 01:15

Okej så jag ska äntligen lägga ut den där teckningen som jag hade ritat... förlåt för förseningen... xD


Well here it is:

 

It's Link from the legend of Zelda. ^^

Gjorde lite egna detaljer på luvan och lekte omkring mer med bakgrunden än vad jag brukar. Oftast ritar jag bara ansiktet och en bit av axlarna, men den här gången gjorde jag lite mer. Jag ångrar kedjan dock... den blev hemsk men jag får leva med det misstaget.

 Jag ska rita om den på datorn så att jag kan lägga till färger och ljus och sådant, men jag tror att det dröjer innan den blir klar. xD

Blev ändå rätt nöjd med den! ^^

Vad tycker ni?


Justja har ändrat designen på bloggen lite. Jag vet att snöflingorna i headern ser hemska ut, men ska fixa det imorgon. Jag orkar verkligen inte nu... Annars tycker i alla fall jag att den blev okej. Ville ha lite vintertema nu när julafton börjar närma sig. :3 Tänkte också att det kunde vara kul om något rörde på sig i headern. xD

 Hoppas det blev bra!


Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 14 november 2014 16:45

Jag har varit sjuk och har inte känt för att skriva på bloggen eller ta bort halloween-temat. Jag mår fortfarande inte riktigt bra men klarar i alla fall av att skriva igen.

 Så jag har gjort något som jag inte har gjort på evigheter...jag har skrivit på den där novellen som jag startade för någon månad sedan, och försökte sopa under mattan när jag märkte att jag inte visste hur jag skulle fortsätta...hehe...meeeen nu är nästa kapitel klart! ^^

 Första kapitlet (eller prologen) kan du hitta här: ---------> Varmkorv


________________________________________________________________________________________________


Vapenförrådet var egentligen en gammal matsal som nu var möblerat med lådor och bord fulla av vapen i olika slag. De hade lyckats få tag på rätt så avancerade vapen som t.ex sniper rifles, men annars hade de skapat sina egna med hjälp av saker som är enklare att hitta. Fox hade använt ett slagträ med spikar en gång, och han hade även träffat en trasig i ansiktet med en slangbälla. Bokstavligen. Han hade fått slut på stenar och hade kastat slangbällan istället i ren panik. Det dröjde länge innan Scott hade slutat påminna honom om det.
"Jag och Scott har återvänt från uppdraget. Det var ganska lyckat..." sa Fox osäkert när han klev in i förrådet. Leila, som stod vid ett bord full av vapen i hörnet av rummet, kollade upp från sitt anteckningsblock med ett leende på läpparna.
"Välkommen tillbaka. Det är inte likt dig att vara sen" sa hon och gick till nästa bord.
"Jag har nog varit för mycket med Annie" suckade han och såg sig omkring i rummet.
"Jasså, jag visste inte att ni spenderade så mycket tid tillsammans" sa hon med ett flin och Fox blängde irriterat på henne.
"Vart är chefen? Mikael sa att han var med dig".
"Åh han gick för att hämta en ny penna. Min börjar ta slut och det är fortfarande en hel del vapen kvar att pricka av" svarade hon med ett trött leende. Leila hade hand om alla lager. Hon räknade allt varje vecka för att se så att inget hade försvunnit, eller för att se om de behövde mer. Egentligen var det också Lidyas uppgift men hon hade blivit skadad under sitt senaste uppdrag och var tvungen att vila. Så nu fick Leila ta hand om det själv.
"Borde inte någon hjälpa dig med det där?" frågade Fox och lutade sig mot väggen för att vänta på att chefen skulle återvända.
"Alla har redan sina egna uppgifter att ta hand om. Jag klarar mig, chefen hjälper också till när han kan". Fox nickade bara till svar, men han kunde se på henne att hon egentligen var slutkörd. Hennes långa bruna hår som hon brukade borsta nogrannt varje dag satt nu uppsatt i en trasslig hästsvans, och hennes mörka ögon hade inte samma starka blick som de brukade. Hennes hållning var inte heller rak som den brukade vara, men Fox sa ingenting. Han visste att det inte skulle hjälpa.
Han stod där ett tag och lät Leila göra sitt jobb, tills dörren äntligen öppnades och en lång kraftig man med kort mörkt hår klev in i rummet. I ena handen höll han en penna som han kastade över till Leila som fångade den med ett leende.
"Tackar" sa hon och återgick genast till arbetet. Mannen nickade kort och fick sedan syn på Fox som rätade på sig.
"Undrade just vart du tog vägen" sa mannen och lade armarna i kors i väntan på en förklaring.
"Vi blev omringade av trasiga och tvingades övernatta i staden" sa Fox ursäktande men mannen log bara.
"Vi blev oroliga. Jag är bara glad att ni kom tillbaka med livet i behåll. Så uppdraget?".
"Ja ehm... Scott tog sakerna till lagret" svarade Fox och svor inombords. Han blev alltid så närvös när han pratade med chefen. Han forstod inte alls hur han kunde ha blivit så högt rankad. Mannen svarade inte utan såg bara på Fox med ett höjt ögonbryn. Han blev osäker och hörde hur Leila kvävde ett skratt. När Fox inte gjorde något utom att se osäker och förvirrad ut suckade mannen och sa:
"Fox, vad hittade ni?"
"Oh! Juste! Ehm två t-shirtar, tre par byxor, fyra filtar och två burkar bönor". Än en gång svor han inombords. Han glömde alltid bort den viktiga biten av rapporten. Att räkna upp det man hade hittat så att Leila eller Lidya kunde skriva upp det.
"Okej bra jobbat. Fick du med det Leila?" sa mannen med ett leende och vände blicken till Leila som gjorde tummen upp med ryggen mot dem.
"Jag hörde klart och tydligt".
"Okej Fox gå och vila eller se om någon behöver din hjälp. Säg åt Scott att han ska göra samma sak" sa mannen tillslut med blicken på Fox igen som nickade innan han gick mot dörren.


"Så vad sa chefen?" frågade Scott när Fox kom ner för trappan igen. Han måste ha stått där och väntat på honom.
"Han sa att vi antingen skulle vila eller se om någon behöver vår hjälp"
"Vilket betyder att vi har ledigt resten av dan. Ses!" Fox såg honom försvinna bort i korridoren och han lutade sig mot trappräcket med en suck. Såklart tänkte inte Scott hjälpa till med andra arbeten, han var aldelles för lat för det. Eller kanske inte lat, han brydde sig nog bara inte tillräckligt för att se om någon hade problem. Fox däremot bestämde sig för att gå ut till Annie och se om hon behövde hjälp med att hålla utkik. Han visste att hon brukade vilja ha någon som kunde hålla henne vaken, eller rättare sagt, hon behövde en.
När Fox kom ut fann han Annie vid grinden lutandes mot sin sniper med halft öppna ögon. Med en suck gick han fram till henne.
"Om vi blir attackerade nu så är det ditt fel" sa han irriterat och Annie ryckte förskräckt till och rätade genast på sig när hon fick syn på honom.
"Försök stå vakt själv efter att ha varit vaken hela natten" muttrade hon.
"Du kan ju testa sova under natten istället för på dagen"
"Försök sova när Mikael springer omkring och mumlar för sig själv och två av dina vänner inte har återvänt från sitt uppdrag" hon började låta irriterad så Fox släppte ämnet.
"Ge hit geväret jag kan ta över ett tag" sa han bara och räckte fram handen, men Annie skakade på huvudet och blickade ut över fältet utanför stängslet. Herrgården låg verkligen på en bra plats om man ville undgå de trasiga. Man kunde enkelt se om någon trasig närmade sig, och elstängslet höll dem borta. Det enda de saknade var en hög utkikspunkt. Annies sniper var egentligen svår att använda från bakom ett stängsel.
"Det är dags att gå en runda. Gå åt vänster så tar jag höger" sa Annie tillslut och började gå längst stängslet. Fox suckade och vände sig om för att göra samma sak men åt andra hållet. Det kom sällan trasiga ut hit så han kunde inte se någon under sin runda. I alla fall ingen som var nära nog så att han kunde se deras trasiga ansikten.
Han mötte Annie halvvägs och det visade sig att hon inte heller hade sett något, men de fortsatte ändå sina rundor tills de möttes igen vid grinden.
"Jaha. Det är lika lugnt som alltid" sa Fox och lutade sig mot skjulet vid sidan av grinden. "Det kommer aldrig några trasiga ut hit".
"Nej vi har verkligen haft det lungt. Vi har inte ens förlorat många under den senaste tiden" sa Annie med en gäspning. Hon lutade sig än en gång mot sin sniper rifle, men den här gången höll hon ögonen helt öppna.
"Fast jag vet inte om det är bra eller dåligt" mumlade Fox men Annie hörde honom ändå.
"Varför inte? Såklart det är bra, vi har inte kunnat ta det lungt på det här sättet sen de trasiga dök upp. Alla skulle behöva en paus".
"Det tycker jag med, men alla verkar ta det för lungt. Scott tjatade om att det inte var lönt att söka igenom staden igen, du tar tupplurer och chefen har börjat skicka ut oss mindre trots att Leila har sagt att vi kommer behöva mer mat inom ett år" han lät mer irriterad än vad han hade tänkt, men det var för sent att ändra på det nu. Annie stod tyst en stund och betraktade honom. Fox kände sig alltid obekväm när någon såg på honom och det syntes tydligt, men Annie verkade inte bry sig om det.
"Det är inte likt dig att vara så kritisk" sa hon tillslut. Fox suckade bara och de stod tysta ett tag. Några siluetter rörde sig i horisonten men ingen av dem verkade närma sig herrgården. Några moln skymde solen och en kall vind fick det höga gräset på fälten att vika sig. Annie, som bara hade en t-shirt, gned sig om armarna för att försöka få tillbaka värmen.
"Gå in och hämta en tröja. Jag tror jag kan klara av det här själv" sa Fox med ett leende och pekade ut på det tomma fältet. Annie nickade och räckte snipern till honom. Han var inte särskilt duktig på att pricka med den, så den skulle inte vara till särskilt mycket hjälp om en trasig faktsikt dök upp. Men lite säkrare var det i alla fall om han hade den i närheten. Annie gick in och Fox fortsatte att hålla utkik, men det var lika lungt som alltid. Han tänkte att han lika gärna kunde gå en till runda innan Annie kom tillbaka, så han slängde upp snipern på axeln och började gå längst stängslet. Det var svårt att tänka sig att han hade suttit fastbunden vid en stol för bara några timmar sedan. Den där flickan spökade verkligen i hans huvud. Han kände på sig att hon hade varit ensam länge och han undrade hur hon hade lyckats överleva så länge på egen hand. Han mindes hur de hade varit att vara ensam. Han skulle i stort sett just dö när de hittade honom instängd i en källare utan mat och vatten. Han skakade på huvudet och försökte jaga iväg de minnena och märkte att han var tillbaka vid den lilla stugan. Med en suck skulle han just inta sin position på nytt, men han stannade när Annie plötsligt dök upp likblek i ansiktet och med en svart tjocktröja i handen.
"Det är Lidya. Hon...hon har blivit sämre".

________________________________________________________________________________________


Nu dröjer det väl några månader innan kapitel 6 kommer...hehe. Nej men jag ska försöka skriva mer...lovar...

 Kommentera gärna vad ni tycker! Förlåt för att det går så segt...xD

Hare gött! ^^

 //Fille   

Av Fille - 7 november 2014 07:25

Vaknade och kände mig död. Huvudvärk rinnande näsa och värkande tänder...yay...
Nej jag tänker inte stanna hemma. Har bara inget att göra nu (bussen går inte förrän om en halvtimme), så jag tänkte "varför inte skriva ett ointressant inlägg på bloggen?".
Jag vet att jag glömde lägga ut teckningen igår. Fick annat att tänka på. xD
Förresten så tänker jag tipsa er om en serie. Det är inte en anime. Wow! Det är ingen ny serie utan något som jag plötsligt kom på att jag glömde kolla på när det gick på tv. It's Arrow. Den är awesome och jag har kollat på den sen tisdags tror jag. Så jag har inte kommit särskilt långt. But you should watch it.

Börjar fundera på om jag ska sjukanmäla mig...vill inteeeeeeee! Ugh mår pyton!

Ska tänka på det...
Hare gött! ^^
/Fille *takes hat off*

Av Fille - 6 november 2014 17:15

The Naruto manga ended... 

 I don't even know what to say. I think I'm just going to...idk...


I feel empty... I haven't read it for that long, and I started watching the anime like a year ago. But I watched it every freaking day for hours. And then I started reading the manga. And it's over now. 

 Oh god I'll miss those characters. 


I still have some anime episodes left but it will probably be sad watching them...and then I have the movies and the last movie that's on its way so it's not really over...just the manga.

 That last chapter by the way... THE FEEELS!


Oh god it must be horrible for the ones that have read this manga for 15 years. I mean, it feels horrible for me and I've been watching/reading it for 1 year. So my pain x 15 = Their pain. Shit...


 I just want to think about something else now... I'll probably watch something.

 I hate this empty feeling. I wasn't prepared.

I don't even feel that sad, just empty. Yes I feel sad but not like I want to cry... Just empty sadness.

 No I can't write anymore. Bai I'm done. 


Hare gött...

 //Fille   

Av Fille - 6 november 2014 11:39

Jag vet att jag har varit väldigt frånvarande, men jag har varit väldigt trött av någon anledning. Jag har inte orkat skriva alls...Sorry.

 Jag tror att jag måste samla på mig lite energi. Fast jag ska försöka lägga ut en teckning när jag kommer hem från skolan. Det finns en som ni inte har sett än eftersom jag inte har orkat lägga ut den. Egentligen tänkte jag vänta tills jag hade ritat om den på datorn (för jag tror att den skulle vara snyggare i färg), men jag kan lägga ut den ändå. Såklart kommer jag fortfarande rita om den på datorn senare i helgen.

 Jag tänker inte säga mer än att det är en till fanart (jag har verkligen börjat tycka om att göra fanart).

Hare gött nu ska jag ha svenska! ^^

 //Fille   


Ps: ska fixa nytt tema på bloggen i helgen...eller jag ska försöka! xD

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards