mylittlebox

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Time where are you? COME BACK!

Av Fille - 18 september 2014 18:30

Det är så himla svårt att hitta tid och ork till allt. Jag vill kunna kolla på anime, blogga, rita och göra klart skoluppgifter, meeeeeen vissa saker tar längre tid än andra och vissa saker är lite viktigare. Såklart är den viktigaste saken anime. 

Ja min humor är på samma nivå som alltid. (Hint: It's on Level 1).

   Jag tänkte skriva lite om hur det går i skolan, because it's soooo fuuun!

Jag går ju en linje som kallas för Digital Design som är en Estetisk linje. Inom DD har jag de här ämnena: Estetisk kommunication, Digitalt skapande och Mediaproduktion. Sen har jag även Datateknik, men jag tror inte att det är bara för DD-eleverna. Hittills har vi inte gjort särskilt mycket eftersom våra datorer och program var försenade... -.- Men en del har i alla fall hänt.

 Just nu har vi mest jobbat med Photoshop på DS lektionerna. Vi har fått leka runt lite och lära oss vad man kan göra med olika slags verktyg och så vidare. Jag tänkte visa några få som jag gjorde... Vi fick några olika slags uppgifter så jag följde såklart dem. 

 En uppgift var att ta två bilder och göra den ena som en mask. Jag failade lite, men ni kan få se den i alla fall...

 

Det är kungen och drottningen... Don't ask why...


 En annan uppgift var att göra ett ansikte helt...blobbig och rita på det. Ja det förklarar verkligen saken... Man tar bort ansiktet... Okej jag tänker bara visa er istället...

   


Okej sista bilden. Här skulle vi "sminka" någon läskig, eller ja något sådant... Jag lade till lite saker i bakgrunden och sådana saker för jag hade tråkigt...

 

KAWAIIIIIIII!!!!

 Tänkte skriva så på bilden först men kände att det var lite overkill... Jag har den som profilbild på skype, men jag måste ändra den för den skrämmer bort min kusin. xD


Sen håller jag på med ännu en bild där vi skulle presentera en känd person, eller någon vi känner. Jag tror att jag är klar men är inte helt säker... 

 Det blev Mr Bean igen, because he's awesome and I love him.

 

 Ja den blev inte särskilt avancerad, men den kanske duger? Mr Bean är inte så avancerad direkt. xD

I love the episode where he drives his car while sitting on the roof!


Sen har jag inte skapat något mer...Jo justja! Mediaproduktion grejset!

 

Vi skulle skapa en siluett med hjälp av ord. Min blev lite...ehm...ja jag visste inte riktigt vad jag skulle välja för ord så det blev lite skumt. Vissa av dem gillar jag, men andra...jag vet inte...


Vad finns det mer att prata om...Justja Estetisk kommunication!

 Jag har inget att visa därifrån. Vi målade med gatukritor utanför skolan, men har inga bilder på det. Ja ni läste rätt, vi som går första året på gymnasiet fick i uppgift att rita med gatukritor på lektionen...IT WAS REALLY FUN!

   Nu håller vi på med kreativ aktivism, vilket jag inte tänker förklara särskilt ingående. Hm...det är ungefär som grafitti, men man gör det lagligt. Nej det är inte grafitti dock, men man gör konstverk eller typ pyntar ute, på arbetsplatsen eller liknande, men man gör bara det som är lagligt. I should be a teacher...

Vi ska också göra det, och jag och min kompis valde att göra en trollskog. Vi ska fixa det i helgen. Jutsja borde kanske förklara vad vi menar med Trollskog...xD

Vi tänker måla trollansikten på mindre stenar och lägga dem vid rötter och andra stenar längst en stig i skogen. Det är lagligt va? Jag menar, det skadar inte direkt naturen... Min lärare sa att det borde vara lagligt, och jag har sett en trollskog förut så... annars är det bara att plocka hem stenarna igen, och jag tror inte att det är någon som klagar på några små harmlösa trollansikten i skogen. xD

 Vi kommer dokumentera hela utförandet med hjälp av film (because det var en del av uppgiften), jag kanske skulle kunna lägga ut den här om min kompis går med på det. Annars får ni nöja er med bilder. xD


Det finns nog inte något mer att skriva... Jag ska försöka få upp lite inlägg som jag har lovat i helgen! Måste ta och fixa allt...

 Hare gött i alla fall! ^^

//Fille   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards