mylittlebox

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Fille - 3 september 2014 18:00

Ja det blev inte så att jag förberedde "timeline" inlägget... Jag fastnade lite med att rita manga ögon istället. xD

 Det var rätt kul! ^^

Vi hade ingen vit färg hemma så ja fick lov att använda nagellack, det blev rätt kladdigt och var svårt att använda, men jag tycker att det gick okej ändå! :3  

Det är inte första gången som jag ritade manga ögon, men jag har inte gjort det på det här sättet förr. :3

Ett av ögonen ritade jag med andra pennor. Jag ville se hur det blev, men jag insåg att det var enklare med Promarkers.

 Jag tror att jag kanske borde ta en paus nu...


Förresten, brukar ni rita? Har ni någonstans där ni lägger upp era skapelser? För jag skulle gärna vilja se dem i så fall, är rätt nyfiken. xD

 Hare gött! ^^

//Fille   



Av Fille - 3 september 2014 14:15

Mina fineliners började bli rätt så dåliga igår, så jag åkte ner och köpte nya idag. Dock fanns inte de som jag hade, så jag fick köpa lite annat.

 

 Jag köpte även en ny svart Promarker. Den jag hade var inte helt svart och helt död, så ja behövde verkligen en ny. Sen var jag även osäker på om jag hade bra hudfärger, så ja köpte två nyanser av den med. Dock insåg jag senare när jag testade dem att alla är rätt mörka. Det finns ingen ljus. :/

 Sen köpte jag två fineliners (0.3 och 0.5), plus något annat som är genialt... 

Jag letade efter fineliners i andra färger, men så såg jag något annat (de tre korkarna på bilden). Det är tunnare uddar som man kan sätta på sina Promarkers! GENIUS! 

 Jag märkte också när jag testade färglägga de två karaktärerna på bilden, att mina gamla fineliners löser upp sig. Det blir svarta streck över hela skiten. -.-


 Nu kan jag börja öva på att färglägga saker på papper också!

Det jobbiga är att allt ska vara så himla dyrt. Allt det där kostade lite över 200 kr... Jag kommer bli pank... I NEED MORE PROMARKERS! 

 Justja det är inte så jättelångt kvar till jul och min födelsedag... Jag kommer helt klart önska mig pennor!!!


Nu ska jag nog ta och leta upp äldre teckningar till "timeline" inlägget.

 Justja den andra idén som var skriven i kommentaren, det där om att skriva lite om "mig själv (hobbys, husdjur etc)". Jag vet inte vad jag ska skriva om där riktigt, så om ni vill ha ett sådant inlägg kan jag starta en frågestund?!? Vad tycker ni? :3

 Hare gött! ^^

//Fille   

Av Fille - 3 september 2014 12:30

Så nu till det sista manga-ansiktet som jag ritade medan jag övade. Jag tänkte visa hur jag ritade den steg för steg! Följ dem om ni vill. Jag är ny med det här så jag föreslår att ni hittar någon som är bättre. Dock kan ni ändå följa stegen om ni vill även om jag inte är särskilt duktig på dem... xD


 First, I used this pencil:

   Just so you knooooow....


Step 1:

 

Draw a circle. 

 Enkelt va? Ingen fara den måste inte vara perfekt. Som ni ser så är min väldigt sketchig. 

Det blir bättre om man ritar många streck, och inte bara försöker få till den med ett.


Step 2:

 

Rita de här hjälplinjerna. De är till för att få till hakan.


Step 3:

Rita dit hakan. Kindbenen ska vara vid den vågräta hjälplinjen.

 Jag vet att det blev snett, men det ser bättre ut senare...


Step 4:

 

Rita ännu en hjälplinje. Den visar i vilken höjd som ögonen ska vara i.


Step 5:


 

Rita dit öronen. Örsnibbarna ska vara vid ögonhjälplinjen. 


Step 6:

   

Rita dit formen på ögonen. De nedre delarna av ögonen ska vara vid den vågräta linjen högst upp.

 

Step 7:

 

Rita dit ögongloberna och två streck som visar vart pupillerna ska sitta.


Step 8:

   


Sudda ut hjälplinjerna mellan ögonen och ner, och rita sedan dit munnen och näsan. 


Step 9:

 

Sudda ut alla hjälplinjer.


Step 10:

Rita dit halsen och axlarna.


Step 11:

   

Här ritade jag bara dit lite random kläder.


Step 12:

   

Rita dit håret. Jag ritade först luggen, och sedan resten av håret. Det är enklare om man inte har pennan mot pappret hela tiden. Jag ritar många sträck och lyfter pennan ofta. Det funkar i alla fall bäst för mig. :3


Step 13:

   

Fyll i linjerna med en svart fineliner. Jag använde en tunn (S).


Step 14:

 

Sudda sedan ut alla blyertsstreck. 


Step 15:

 

Det är här som jag inser att jag glömde bort ögonbrynen (jag glömmer dem alltid). Så jag sätter dit dem nu. Egentligen brukar jag rita dem när jag ritar ögonen...

     


Step 16:

   

Här fyller jag i alla kanter med en tjockare penna (F). 

 Anledningen till att jag först använder en tunn är för att det ska vara enklare att fixa till strecken senare. När det är blyerts bakom så är det svårare att se hur strecken ser ut, och det är enklare att rita över en tunn än en tjock penna.


Step 17:

 

Här börjar jag fixa ögonen. Jag började med pupillerna.

     

Sedan skuggade jag. Jag vet att det ser hemskt ut, men det är svårt att skugga med svart fineliner. Jag äger inget annat...


Step 18:

 

Time to fix the hair!

 Jag fyller i vissa kanter där det ska vara mörkare. Jag valde även att skugga den här bilden på ett litet annat sätt. De här skuggorna kommer vara helt svarta och tjockare. Ni förstår senare...


Step 18:

 

Rita dit hårstrån...(Jag måste öva på det...).


Last step:

     

Skugga allt annat och fixa till smådetaljer.

 AND DONE!

 

Jag behöver nya pennor... Ska åka ner om ett tag och skaffa några. :3

 Jag tycker inte att jag är så dålig för en nybörjare... Jag ska börja öva mer från och med nu! Det skulle verkligen behövas. xD

 Hare gött! ^^

//Fille   



Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards