mylittlebox

Alla inlägg under mars 2014

Av Fille - 15 mars 2014 12:00

Så Attack on titan har dubbats till engelska och klipp med de nya rösterna har kommit ut.   

Det var i alla fall alla som jag har sett/hittat. 

 Jag tycker att rösterna verkar bra, den enda rösten som jag inte riktigt gillade (eller ogillade) var Mikasas, men jag tror att det har att göra med att jag är så himla van med de japanska rösterna nu. Jag föredrar egentligen att kolla på anime på japanska...Jag kollade på Naruto en gång på en sida och skulle gå till nästa avsnitt, men jag ville bara kolla om det var en filler eller inte så jag spolade fram lite, och efter att alltid ha kollat på japanska så är rösterna plötsligt på engelska...

 My face---->    Jag hatar när rösterna ändras, men man vänjer sig. Jag brukade kolla på Beyblade på svenska förr men bytte till engelska, och när jag blev van med de engelska rösterna så kunde jag inte lyssna på det svenska utan att skratta. (men svenska dubbningar brukar vara hemska -.-) Såklart kommer jag nog köpa del 1 ändå och vänja mig vid de engelska rösterna så gott det går.

 Jag gillar Hanjis röst, den passar henne, Levis röst är badass, men den går inte riktigt ihop med honom... Jag har inte sett något om Erens röst...antar att den inte har visats än :/ Rösterna som jag ville höra mest var Mikasa, Armin, Eren och Levi...Armins röst var också bra, den lät som honom. xD

 Nu måste man bara vänta på att det kommer ut också...ugh hatar att vänta...  

What do you guys think? I think this is awesome...I want it now.   (vill kunna kolla på det utan internet. Skulle va kul att ha nåt att titta på i stugan (inget internet där))

 Tror det var allt som jag hade att säga om det här. 

Ska återvända till teckningen som jag började på igår. ^^

 Hare gött! :P

//Fille   

Av Fille - 14 mars 2014 19:41

Jag fick lust att rita...så jag ritade Kottilon igen (skrolla ner om du inte vet vad det är), men med färg och ritplattan. 

 

That background...So good.   


Jag började rita något mer seriöst också innan, och ska fortsätta med den nu. Här är en liten förhandstitt...få se om ni kan lista ut vem det är. (Ja jag ritar av någon igen...jag tycker det är roligt ^^).

 

Det finns några saker som jag måste fixa till (t.ex ögat), och den är inte klar på långa vägar. Jag tror inte att den kommer bli klar ikväll. En kompis som jag inte har pratat med på evigheter kommer över (yay), så jag kommer nog avsluta den imorgon. :P


Hare gött i alla fall! ^^

 //Fille   

Av Fille - 12 mars 2014 12:03

Min kompis sa plötsligt Kottilon (I don't know why), och det fick mig att tänka på Pokemon. Så jag ritade en egen Pokemon som fick heta Kottilon.
Till mitt försvar: Jag var klar med uppgiften så jag hade all tid i världen till att rita.
It was fun...men helt onödigt xD

Jag har en sak att skriva om när jag kommer hem...jag har inte uppdaterat något på ett tag för att jag inte har haft något intressant att skriva om helt enkelt. Men nu finns det nåt! Yay?
Jag vet att det finns några få som läser den här bloggen, men ni verkar vara den där tysta sorten. xD

Usch några i min klass sparkar omkring en bok. Den är inte min men det gör ändå ont att se. Jag menar, det är samma sak som att sparka omkring en tavla eller ett spel.
Be nice to books kids!!!

Hare gött! xD
//Fille *takes hat off*

Av Fille - 9 mars 2014 03:30

Ja bestämde mig igår för att gå på balen ändå. Tänkte först skita i det because...waste of time and money. But I want to go now... Det händer ju bara en gång, och är rädd att jag kommer ångra mig sen. Nu är ju jag rätt sen med att bestämma mig, men men...det löser sig väl. 

 Jag kollade omkring på lite balklänningar idag och shit va de kan vara dyra! Jag vill inte ha någon enkelt billigare klänning, men de som jag faktiskt gillar kostar över 1000 kr o.O OCH DEN ANVÄNDS BARA EN GÅNG. Så jag vet inte alls hur jag ska göra där. Jag tänker inte få mina föräldrar att betala allt, jag tänker såklart bidra med mina egna pengar. Annars skulle jag känna mig skamsen. Jag tänker inte be om över 1000 spänn för en klänning! 

 Justja sen är det ju skor också...ugh hatar att köpa skor. Alla skor är så fula, och jag måste åka till en annan stad för min stad äger inte min storlek. Allvarligt, varför har inga affärer här över storlek 40? Varför går gränsen där? Det kan omöjligt bara vara jag som råkar ha över 40 här. 

Var tvungen att köpa från herravdelningen sist, inte på grund av storleken dock (för jag åkte till en annan stad), utan för att alla skor var så hemska. 


Jaja tillbaka till priset på balklänningarna...

Jag känner mig rätt sliten för jag tycker att det är slöseri med pengar, men samtidigt vill jag köpa en. Det är som att den delen av min hjärna som går efter mina tankar och logiskt tänkande säger "NEJ VAD I HELVETE TÄNKER DU MED? VAFAN SKA DU KÖPA EN DYR KLÄNNING SOM DU BARA ANVÄNDER EN GÅNG? SKIT I DET OCH GÖR NÅGOT VETTIGT MED DIN TID" Medan den delen som mer går efter känslan säger "Varför inte? Det är ju inte samma sak om du tar en billig enkel klänning. Gå efter din egna stil. Visst du använder den bara en gång, men kommer du verkligen använda vilken klänning du än köper igen annars? Även om den var billigare? Det här är bara en gång. Det är inte som att du kommer göra det igen"

 Gah varför måste min hjärna slåss mot sig själv hela tiden?


Jag är fullt medveten om att det här inlägget varken är intressant eller roligt, men har tråkigt och ville bara skriva av mig själv lite. Ingen tvingade dig att läsa det eller hur?


 Hare gött i alla fall! xD

 //Fille   

Av Fille - 5 mars 2014 12:10

Så himla uttråkad! Jag hatar långa raster. De är jobbiga. Man sitter ju bara och väntar på att lektionen ska börja. Jag slutar hellre tidigare än att ha långa raster.
Vi har dock bara fem minuter mellan lektionerna för att få kortare dagar, men lunchrasterna är för långa. Det tar inte fyrtio minuter att äta. Det tar högst tjugo minuter om man äter långsamt. Och onsdagar är värst. Då brukar vi ha So två gånger i rad innan lunchen , och istället för att ha rast mellan lektionerna så brukar vi ta en längre lunchrast. Så...nu måste jag sitta här och glo i en halvtimme...yippieeeeee.
Jag brukar välja att skippa rasterna om vi har en lektion i samma klassrum efter. Jag tar bara helt enkelt med mig båda mapparna.
Jag sitter mycket hellre och jobbar istället för att slösa tid på att glo på en tom korridor.
Ja, jag klagar på för långa raster...xD

Vi slutar ändå rätt sent trots alla våra korta raster, men vi har inga läxor så jag antar att det jämnar ut sig...
Vår längsta dag är måndagar (men då har vi även en timme sovmorgon, tack vare att lärarna har nåt möte). Då slutar vi klockan 16:00, men ändå går den dagen nästan snabbast. Vi har Estet efter lunch tills vi slutar. Jag går i en estet-klass, vilket är superkul, och då har jag bild, syslöjd och träslöjd varje vecka. Jag älskar Estet, ångrar verkligen inte att jag valde det!
Tisdagar känns längre, då slutar vi 15:45 (utan sovmorgon, så egentligen är ju tisdagar längst). Hatar tisdagar!

*sigh* nu har jag inget mer att skriva...antar att jag återgår till att glo på korridoren...yay...
Jag kanske kan tvinga mig själv att vara lite social...

Det här var något som jag kallar för ett tråkinlägg, då är jag bara uttråkad och behöver nåt att göra. Så jag väljer att skriva om något som är helt ointressant. -.-'

Hare gött i alla fall, och hoppas att ni har det lite roligare än vad jag har! xD
//Fille *takes hat off*

Av Fille - 4 mars 2014 17:15

  

Uhm...yeah...det där är i stort sett min franska bok.

 Till mitt försvar så var jag klar med uppgiften (att skriva en dum kärlekshistoria på franska), och istället för att jobba vidare i boken så kände jag för att rita (varför jobba före när man får tid senare?). Ja jag ska snart sluta nian, och ja jag vet att slutbetygen är viktiga. Jag HATAR bara franska för mycket för att bry mig ifall jag får ett D (Om jag skulle få ett E så skulle jag dö...mitt mål är att ha minst D i allt). Jag har jobbat på det här viset i tre år, och jag har alltid haft ett D, eller helt plötsligt nu i nian så höjdes det. Don't ask me why because I don't know. Seriously, I'm SOOOOOOOOO bad.

 Längtar till gymnasiet. Valde att sluta på franska, och om jag kommer in på mitt förstahandsval så kommer jag få gå japanska. Yay! Ärligt talat så hatar jag att lära mig språk, men till skillnad från franska så verkar japanska rätt kul. ^^


 Hm, egentligen ser alla mina böcker ut så där. Helt kluddiga och roliga. Jag gillar att kludda medan läraren har genomgångar eller om en film visas. Jag fokuserar nog till och med bättre då...

 Det är aldrig seriösa bilder jag ritar. Oftast är det bara fullt av chibi-gubbar som står och glor eller hoppar omkring. De är roliga att rita, även om de blir hemska. xD


 Ska nog återvända till ritplattan och rita något seriöst.   

Sen kanske jag tar och kollar på Naruto, har fastnat lite...because fillers. Ugh.

 Hare gött! xD

//Fille   


Av Fille - 3 mars 2014 20:42

Fick veta att Paint tool sai var ett bra ritprogram, och eftersom jag har letat efter ett program i evigheter så stack jag och laddade ner test versionen...och nu har jag ritat en manga-gubbe. Okej, jag försökte rita en manga-gubbe. xD Som sagt, jag har inte ritat så mycket manga, och verkligen inte ur mitt egna huvud. Jag har bara ritat av existerande karaktärer. :3

 Blev dock rätt nöjd ändå. ^^


 

(Yeah, I like green)

Jag måste lära mig att rita rakare linjer, börjar tröttna på mina hackiga streck xD Det lustiga är att jag blev nöjd med ögonen, och ögon har alltid varit min fiende. Allvarligt, jag lyckades inte få till ett endaste öga. Manga-ögon var mycket enklare. xD

 What do you think? Is it good enough? (please keep in mind that I've only drawn like...four own manga-drawings before)


Jag tror att jag tänker köpa programmet...är trött på alla pixliga streck. xD


Förresten, nån som har någon bra idé om vad jag kan rita? Brukar få slut på idéer...xD


 Kommentera gärna. ^^

Hare gött!

 //Fille   

Av Fille - 2 mars 2014 16:00

Om ni inte vet vad Attack on titan är så kan man ändå spela det här spelet, det är ingen story och är väldigt enkelt att förstå. Det enda man ska göra är att döda Titans (Titans är jättar som äter människor). Man dödar dem genom att hugga dem i nacken. :3 

Men jag tänker berätta lite snabbt vad Attack on titan (eller shingeki no kyojin) är. ^^

 Det är en anime (som är grymt bra, kolla på den om du inte redan har gjort det...allvarligt...kolla på den!). Mänskligheten är nästan utrotad tack vare Titans, och man har tvingats bygga höga murar för att hålla dem borta. En dag dyker en enorm Titan upp som kan kika över muren, och sparkar ett hål i den. Resultatet blir då: AAAAAAAH  THE TITANS ARE INSIDE THE WAAAALL. WE NEED TO GET TO WALL MARIA NOOOOW! WE'RE ALL GOING TO DIIIIEEEEEEEEEEEEEEE!!!

 I love Attack on titan. 


Spelet är också väldigt roligt, och det är gratis. Man behöver inte ens ladda ner det. ^^

 Man kan spela online med vänner (vilket jag föredrar, det är inte så kul att spela ensam xD), men även själv.

Ni borde testa det! Det är lite svårt i början, men man kommer snabbt in i det. ^^ 

(Om du planerar att kolla på animen så borde du nog se minst hm...okej du måste se alla avsnitt -.-' Annars kan du få saker spoilade :/)

 Här är lite bilder från när jag spelade (Jag visar inga spoiler bilder xD):

              

Just looking at the city.       Flying over the city.         Looking at a running titan.            Dying...


Here's the link-----------> Play the game


Det finns olika banor med lite olika uppdrag. ^^ Varje gubbe som man kan vara har en egen special thing.

Tex:

Levi- spinning thing.

Eren- The thing he does in the anime (du förstår om du har sett animen xD)

Mikasa- I'm not so sure...hon hugger typ nedåt. :3

Sasha- Äter en potatis och springer jätte fort. xD

Armin- Dansar och får titans att skratta...

Marco- Fångar titans uppmärksamhet.

Jean- Hugger sig ur handen om han blir fångad.

Petra- Som Levi men en volt istället.


Jag brukar vara Levi eller Eren, annars är jag Armin xD


Här en video med några som spelar det. ^^


 

Ha så kul med spelet nu xD

 Hare gött! ^^

//Fille   



Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards