mylittlebox

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Kaneki Fanart.

Av Fille - 30 november 2014 12:00

Igår hade jag verkligen lust för att rita men jag behövde verkligen plugga till ett religionsprov som är imorgon. Såklart slutade det med att jag ritade hela dagen. Genius. 

   Fast jag är ändå rätt glad att jag ritade för jag testade att gå till väga på ett sätt som jag inte har prövat förut. Plus att jag blev rätt så nöjd med teckningen. Såklart finns det fortfarande saker som jag inte gillar med den (som bakgrunden...ugh) men i stort sett gillar jag den! ^^

 Den var även superrolig att rita!

Well here it is:

 

 It's Kaneki from Tokyo Ghoul! (För det var inte alls obvious med den rubriken och den bakgrunden). 

 Att rita blod är inget som jag är duktig på men tycker i alla fall att det jag lyckades göra duger. :3

Det här var nog första gången som jag inte bara letade upp en bild på karaktären och ritade av den. Den här gången gjorde jag den mer egen, vilket jag tycker är roligt! Justja Link-bilden ritade jag inte av utan gjorde mer egen...men ändå. This is kinda the first time. 

 Jag vet att handen ser väldigt feminin ut men jag är inte van med att rita killar, speciellt inte händer. Jag brukar ta kort på mina egna händer för att se hur saker ser ut, vilket blir ett problem när man inte ritar tjejer. Fast jag tror inte att Kaneki har en särskilt maskulin hand ändå så...det duger nog. 

  Jag sa ju att jag testade ett nytt sätt att rita på, och med det menade jag att jag ritade varje del på en gång...alltså... Jag brukar först göra en skiss och sedan rita svarta linjer som sedan blir konturen. Sedan brukar jag fylla i med färger, skugga allt med svart färg och sist lägga till ljus. Den här gången gjorde jag en mer tydlig skiss (mina skisser brukar vara hemska) och sedan fyllde jag i konturen på en bit (t.ex masken) men inte med svart, och sedan färglade jag och skuggade hela masken innan jag fortsatte med nästa del. Problemet med det är då att man inte gör skuggor från allt annat men jag tror att jag kom ihåg att fixa det i slutet. Det som är bra med det är att (i alla fall jag) lägger ner mer tid på detaljer eftersom det är enklare att fokusera på en sak då. 

 Sen använde jag mig inte av svarta konturer, vilket jag tycker var kul. Bilden blir verkligen annorlunda om man inte gör det. xD

Jag tillät även mig själv att inte vara superduper nogrann med att få den så lik Kaneki som möjligt. Jag brukar egentligen fokusera väldigt mycket på huvudformen men jag gjorde inte det den här gången. Kanske för att jag fick till huvudformen rätt bra på en gång... xD

 Det här var nog första gången som min skiss faktiskt blev rätt bra. Jag har ju visat andra skisser så ni vet nog hur hemska de brukar vara. 

 

 Den är fortfarande annorlunda från resultatet men man kan faktiskt se vad det är den här gången! När jag ritade skissen hade jag inte planerat att ha handen med så den blev inte med här.


 Jag borde verkligen kolla klart på Tokyo Ghoul. Den är väldigt bra men jag började läsa mangan (som jag tycker är bättre än animen) så jag gled liksom iväg från animen lite. Sen blev mangan lite...långtråkig så jag har glömt att läsa klart den...hehe... Alltså jag gillar den men börjar bli trött på att läsa om polisen. Visst är det intressant att se deras sida men jag läser mangan eftersom jag vill se Ghouls, jag läser den inte för att läsa om polisen. Den heter ju Tokyo Ghoul inte Tokyo Police. xD


 Jaja nu måste jag verkligen plugga!

Kommentera gärna!

 Hare gött! ^^

//Fille   

 
 
Ingen bild

Felicia

30 november 2014 20:40

Ritar du med paint tool sai? Det ser ut som det på skiss bilden så passar på att fråga :) Jag ritar med gimp och är verkligen jätte sugen på att skaffa paint tool sai men är inte säker än, om du ritar med paint tool sai vad tycker du om det? Är det bra? :D

Fille

30 november 2014 21:05

Yep det gör jag!
Testade Gimp en gång efter att jag skaffade sai...tyckte inte om det i jämförelse. Sai är mycket bättre! Jag tycker helt klart att du ska skaffa det om du vill ha ett program som är enkelt att förstå sig på, men ändå lika bra som andra mer "avancerade" program.
Jag har inte så mycket erfarenhet av andra program men jag gillar verkligen Sai! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards