mylittlebox

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Fille - 9 oktober 2014 09:30

Oh no... Det är meningen att jag ska lägga ut svaren till frågestunden imorgon... Jag är långt ifrån klar! Jag insåg inte det förrän nu, och jag har även ett prov som jag måste plugga till ikväll, så det finns knappt någon tid till att rita idag! Jag kommer omöjligt bli klar med allt på fredag! 

   Antar att det inte är någon enorm katastrof direkt. Jag får lov att lägga ut svaren under hela helgen helt enkelt! Så alla svar kommer inte komma på fedag, utan de kommer komma under lördagen och söndagen också! Det betyder i alla fall att ni kommer få en del inlägg under hela helgen så något positivt finns det med det här ändå. Sen kan jag äntligen skriva om vissa andra saker som jag har tänkt skriva om, men jag har varit för trött efter att ha ritat, eller så har det varit för sent. Till exempel har jag börjat kolla på en ny anime och hade velat skriva en "first impression" på den, sen finns det en annan sak som jag tänkte skriva lite kort om, men jag hade inte tid för det just då... 

   Antar att jag får lov att försöka hitta tid till att rita ikväll efter att jag har pluggat...jag behöver oftast inte plugga särskilt länge och vi får plugga på lektionen idag så det borde finnas tid.  Undrar om jag ens kommer hinna klart under helgen...annars får det fortsätta under måndagen med. Är ledig då så har mycket tid! Annars kan jag använda den lediga tiden till att skriva om annat. xD

 Maybe I can answer the next question on the 30 day Anime challenge...Jag har redan failat med den men det är bara för att frågorna ska vara så himla svåra! Med mitt dåliga minne är det svårt att komma ihåg allt som jag har sett, och det är supersvårt att välja när man väl kommer ihåg vad man har att välja mellan! T.ex nästa fråga är: Day 19: Most epic scene ever. Wth hur ska jag kunna välja en epic scen? Det finns så himla många och jag kan omöjligt ens komma ihåg alla! Sen känns det som att jag bara väljer saker från mina två favoritaniméer...jag minns kanppt de andra som jag har sett... Jag har inte sett så många som jag verkligen har älskat. Visst tyckte jag om Zankyou no Terror, jag gav den till och med en nia, men den är fortfarande inte särskilt speciell för mig. Vissa animéer gillar jag mer även om jag kanske skulle ha gett den lika mycket eller mindre poäng än Zankyou no Terror. Vissa kan jag inte ge mer poäng på grund av olika anledningar. Som Shingeki no Kyojin t.ex Om jag bara skulle gå på känsla skulle jag ge den en 10:a helt lätt, dock skulle jag inte kunna göra det för den har fortfarande inget riktigt slut och behöver flera säsonger innan jag kan ge den så höga poäng. Med det i tanke skulle den säkert få en nia, eller kanske till och med bara en åtta, alltså lägre än Zankyou no Terror, men det betyder inte att jag tycker att den är sämre. Enligt mig är Zankyou no Terror inte ens i närheten så bra som Snk, och det är bara på grund av att Snk helt enkelt betyder mer för mig. Det är även därför som jag inte vill göra en recension på den för jag är väldigt splittrad när det gäller poängen, och jag vill inte göra en recension på en anime som jag har den där konstiga käsnlan för. Det är svårt att ta ett steg tillbaka och peka ut felen (om det finns några), och det är ännu svårare att ge den poäng utan att låta den där känslan påverka en. För det är bara en personlig känsla som kommer från saker som hände runtomkring mig när jag kollade på den och efteråt. Jag är också påverkad av att ha läst mangan efter det, och det var den första animen som jag verkligen älskade, så det är jävligt svårt att veta vad man ska ge den för poäng. 

   Nu drog jag iväg lite och glömde vad jag försökte komma fram till... justja 30 day anime... most epic scene... Jag minns helt enkelt de här animéerna bättre eftersom de betyder mer för mig. Naruto är ett annat exempel. Jutsja den mangan slutar om bara fem...nej nu är det bara fyra...kapitel! Jag förstår inte hur det ska gå till! Det är en hel fight kvar och om man inte får se vad som händer efteråt så dör jag! I DON'T UNDERSTAND! HE CAN'T DO THIS! HE CAN'T END IT ALL OF A SUDDEN! NO! NO NONONONO NO NO NONO!

   Vart var jag nu igen?... Justja! Förlåt jag glider från ämnet hela tiden... 

Jag ska försöka svara på resten utav 30 day anime frågorna! Så fort jag kommer på vad jag ska svara!


Okej här är en liten sammanfattning av inlägget, för det blev väldigt rörigt...

  Svaren till frågestunden kommer antagligen komma under hela helgen, eller kanske till och med på måndag tack vare brist på tid till att rita. Sen kommer jag försöka skriva om andra saker som jag har tänkt göra men inte haft tid för, plus att jag ska försöka svara på resten av frågorna från 30 day anime challenge, men det är supersvårt att veta vad man ska svara!

  Jag skrev även lite om hur vissa animéer är mer speciella än andra blablabla...


Okej förlåt för ett rörigt inlägg! Jag hoppas att ni förstod vad jag ville säga ändå! xD

  Hare gött! ^^

//Fille   

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards