mylittlebox

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Btooom! (Anime Review)

Av Fille - 2 augusti 2014 22:15


Story:

 

Btooom! handlar om en 22-årig man vid namn Ryota Sakamoto. Han är arbetslös och bor hemma med sin mor och låtsasfar, och det enda han gör hela dagarna är att spela ett spel vid namn BTOOOM!. Han gillar inte livet utanför spelvärlden, men i spelet är han en av de bästa, och nummer ett i hela Japan. Han har till och med gift sig med en spelare vid namn Himiko, dock har de aldrig träffats på riktigt.

 En dag vaknar Sakamoto upp på en tropisk ö hängandes i en fallskärm, och med en stor minneslucka i sitt huvud. Han vet inte hur han kom dit, eller varför han är där, men det får han snart reda på. 

 I hans hand sitter en grön sten, och han kan inte få loss den, men det känns inte konstigt att ha den där. Det är som om den hör hemma i hans hand. Bredvid sig ligger även en väska som han sedan inser innehåller ett gäng bomber. 

 Till sin förskräckelse inser han sedan att någon har gjort spelet som han älskar till verklighet. Han måste döda sju personer så att han kan samla på sig deras gröna stenar, för han behöver åtta stycken för att kunna komma hem igen. BTOOOM! är inte längre bara ett spel, utan en dödlig kamp där bara de starkaste överlever.


Karaktärer:


Ryota Sakamoto är väldigt naiv och en rätt enkel person. Han är väldigt snäll och vill skydda sina vänner (som alla huvudkaraktärer). Det finns inte så mycket att säga om honom. Han är inte speciell eller djup, utan väldigt enkel helt enkelt. (I did that on purpose).

 Himiko är också enkel...hon...ja...hon...ehm...har svårt att lita på anda och har en jobbig bakgrund (som vi får se lite då och då), men jag vet inte riktigt vad jag ska säga om hennes personlighet. Hon är svag...och hon irriterar mig för att hon inte klarar sig utan andra. Hon klarar sig ensam i början, men sen ja... jag vet inte. 

 Karaktärerna i den här animen är väldigt blanka. De sticker inte ut och det är ingen som man älskar. Visst har de intressanta bakgrunder, men här är det personligheterna som jag vill prata om. 


Favoritkaraktär:

  

Kōsuke Kira

Han var den enda karaktären som faktiskt var intressant, eller hade en personlighet som inte kan beskrivas med ordet enkel eller blank.

 Han är en galen (men konstigt gullig) liten mördare. Det är dock inte så konstigt med tanke på hur hans far behandlar honom...

 

Värsta karaktären:

  

Kiyoshi Taira

HAN ÄR EN AV DE GNÄLLIGASTE OCH MEST IRRITERANDE KARAKTÄRERNA JAG HAR SETT! JUST GO AWAY!

Taira- Skamoto are you leaving me alone aga-"SHUT UP TAIRA NO ONE GIVES A SHIT ABOUT YOU!". 

 I'm sorry, men han är bara så himla irriterande!

 

Animationen:


Animationen är inget speciellt, men den är inte dålig heller (fast några scener såg lite skumma ut). 

     I just wanted to show you his fabulous hair!

 

Åsikter:


Storyn var väldigt intressant, och jag kan inte säga att jag ogillar animen. Dock hade den en hel del av en viss sak som jag råkar ogilla en del... Fanservice. Fast den passade in här, så det är nog inget som jag tänker klaga på. Det var väldigt awkward att kolla på, men det känns som att det är meningen. Så det passade in, inget minus på grund av det här.

 Som sagt var karaktärerna rätt tråkiga och det var svårt att bry sig om dem ibland på grund av det, men samtidigt gillar jag att de var så normala. De är inte speciella, utan bara några normala människor som plötsligt skickas till en ö där de måste döda varandra. Vissa kanske hade dåliga bakgrunder, men de var inte speciella annars.

 En sak som verkligen sänker betyget på den här är slutet. IT DOSEN'T END! Det står till och med i sista avsnittet "Continue?". Come on. You can't do that to me! You have to end it! GIVE ME MORE EPISODES OR GO AWAY!


Slutsats:


Så gillade jag Btooom!? Ja jag antar det. Den var inte superbra men jag kan inte heller säga att den är dålig... Dock borde du inte se den om du är känslig för blod och våld, och då menar jag även våldtäkt...yeah, det är en rätt hemsk anime.

 Tycker jag att ni borde se den? Well, if you want to. Jag tänker inte tvinga er att se på den, men jag kanske skulle tipsa den till någon annan om jag tror att storyn skulle passa den personen. 

 Så jag gillade storyn, men karaktärerna var rätt tråkiga, och den slutade inte riktigt, vilket betyder att jag tänker ge BTOOOM!:

6/10

 

Något att slösa tid på.


Det betyder att det är något som ni kan se om ni inte har något annat för er.

___________________________________________________

 


Tack Sandra för att du tipsade om den här! :)


 Har du sett Btooom!? Vad tyckte du?

Kommentera gärna! ^^

 Hare gött!

//Fille   


 

Seriously! His hair is so fabulous! I want it!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards