mylittlebox

Direktlänk till inlägg 12 juni 2015

Splatoooooon (First Impressions)

Av Fille - 12 juni 2015 17:45

 

Så min mor var så snäll att hon skaffade Splatoon åt mig i typ...avslutningspresent. And it's really fun! Jag vet inte om det är värt 500  dock...det är nog mer ett 300-spel (är glad att vi kunde få det för mindre). 

 Splatoon är det där nya konstiga bläckfisk-spelet som nintendo har släppt. Ja de gjorde något nytt för en gångs skull. xD Jag klagar inte, de får gärna släppa 100 fler Zelda eller Mario-spel, jag är helt okej med det! Men det är kul att de släppte något nytt...och som visade sig vara kul!

 Så i Splatoon ska man spruta bläck på saker...and that's it. Det finns två olike "modes" online (fast den ena kommer man inte åt förrän man nått nivå 10). Den ena kallas för "Regular Battle" som har "Turf War". Där är man indelade i två lag som har en varsinn färg. Sedan ska man bara färga så mycket som möjligt innan tiden tar slut. Man skadas av motståndarens färg och kan färdas snabbare i sin egna. Det laget som har färgat mest vinner.

 I "Ranked Battle" är det "Splat Zones" som gäller. Där ska man ta över ett visst område med sin färg så länge som möjligt. Där blir man även rankad beroende på om man vinner eller förlorar. Om man vinner åker man upp och om man förlorar åker man ner. It's simple.

 Sedan vinner man såklart pengar också som man kan köpa nya vapen och kläder för. Alla vapen och kläder har olika förmågor eller power ups som hjälper en i spelet. 

 Så vad jag tänker göra nu är att se på de negativa och de positiva sakerna. Låt oss börja med det positiva. :3


 En sak som jag gillar är att det är ett högt tempo i spelet. Man hinner inte tröttna innan en match är slut, men man känner sig inte heller överdrivet stressad. Själva stilen i spelet är också intressant och kreativ. Det finns såklart bitar som jag inte gillar med den meeen nu ska vi ju bara ta upp det positiva. Så de positiva sakerna är först och främst färgerna. De är väldigt fina och bläcket ser väldigt bra ut. Jag vet inte varför men jag älskar hur det ser ut. Något med det gör det superkul att spruta och måla golv med. Sedan ser karaktärerna också bra ut...eller jag menar...de är intressanta? Jag vet inte vilket ord som passar in här men jag gillar dem helt enkelt.

Själva idén är också väldigt intressant och rolig. Den är enkel men det är något med den som man fastnar för. Jag måste hela tiden spela "bara en match till", och jag vet inte varför. Även om jag förlorar en hel del så vill jag fortsätta.

 Jag gillar också hur alla vapen och kläder har olika förmågor, och det är väldigt bra att man kan prova allt innan man faktiskt köper dem.

Vapnena känns annorlunda när man använder dem, så det är inte bara så att de gör olika mycket skada. Vissa skjuter längre, andra är snabbare eller täcker ett större område. Man behöver inte heller skjuta om man inte vill, för det finns t.ex en pensel eller en...målarrulle? Jag vet inte vad de heter...en såndär som man rullar färg med...u know?

 Anyway, moving on.

Mina favoritvapen just nu är nog de här:

   

Rollern använder jag mest i Turf War eftersom den täcker mest område, och där är det inte lika viktigt att döda andra, medan Splattershoten fungerar bättre i Splat Zones eftersom man måste kunna försvara sig mer där. Fast det är bara hur jag spelar, vissa föredrar såklart annat.

 Banorna är roliga. Det går att komma på olika strategier och ta olika vägar beroende på hur man vill spela. Vissa är såklart bättre än andra, men än så länge har jag inte stött på någon som jag hatar.


Det var nog allt positivt jag hade att säga just nu, så nu går vi över till det negativa.

 OMG STOP TELLING ME TO BE "FRESH" OKAY? PLEASE IT'S SOOOO ANNOYING. I UNDERSTAND, I'LL STAY FRESH YOU DON'T HAVE TO TELL ME THAT EVERYDAY OCH EVERYWHERE. WE GET IT, THIS IS A "HIP" AND "COOL" GAME WHERE EVERYONE AND EVERYTHING IS "FRESH". WE GET IT ALREADY SO STOP! PLEASE!

 Seriöst språket i det här spelet är...geh...det gör ont ibland.

 Varför finns det bara två banor? Varje gång man sätter på spelet startar det med ett "nyhetsprogram" där de berättar vilka banor som är tillgänliga. Varje mode har alltid två banor som de hoppar mellan, men vad jag inte förstår är varför inte alla banor är tillgängliga hela tiden. Det kanske är meningen att det ska kännas mer som en random turnering som är styrd av speciella regler eller något men...det är dumma regler. Låt mig spela på alla banor please! 

 Man kan inte heller välja bana själv, det är allrid slumpvist. Det kan bli så att man får samma bana flera gånger i rad och man kan inte kontrollera det alls. Varför kan man inte t.ex rösta på vilken bana man vill ha? Har jag bara missat att man kan rösta? För det känns verkligen som att man borde kunna göra det. 

 Det skulle även vara kul med lite flera modes. Det finns bara två stycken och det kan bli lite uttjatat ibland. Jag gillar de som finns men det känns som att det borde finnas fler med tanke på hur dyrt spelet är. Jag menar, t.ex Wind Waker har samma pris (iaf när det släptes) och det är ett enormt spel med en stor värld och en lång intressant story som man kan vara fast i i evigheter, och sedan har man Splatoon...skjut bläck på saker. Antingen ska du skjuta på ett så stort område som möjligt eller ta över en viss del. Det finns även solo spel men det var inte särskilt intressant. Man skjöt mera bläck på saker...nothing new. Så jag har inte orkat fortsätta på den biten.

 Sedan saknar jag ett sätt att kommunicera med mina lagmedlemmar. Jag är inte direkt en person som sätter på voice chat i spel, utan jag föredrar att springa omkring i tystnad, fast det enda spelet som jag faktiskt har där man är i lag är Call of Duty...och där behöver man inte direkt kunna prata med andra. Det går bra utan voice chat, men i Splatoon skulle det vara bra om man kunde kommunicera och prata ihop en strategi tillsammans. Man kan säga två saker "Nice" och "To me" men det hjälper inte särskilt mycket. Man måste hela tiden gissa sig till vad de andra tänker göra och det blir inte direkt något lagarbete.

 Det skulle även vara trevligt om man kunde få se vilken bana man hamnar på i förväg så att man kan tänka mer innan man kastas in i matchen. 


Jag tror att det var allt jag hade att säga för tillfället. Det kanske kommer flera åsikter senare för jag har bara ägt spelet i två dagar nu så jag har inte spelat särskilt mycket. Men kort sagt tycker jag om det här spelet. Det har sina brister men trots det är det väldigt roligt! Om du känner att du vill kolla in det så råder jag dig att göra det, för om det låter intressant för dig så kommer du antagligen gilla det. Men om du inte tycker att det verkar roligt så är det nog inget för dig, så då är det nog inte värt att ge det en chans, speciellt inte med tanke på priset.


Well det var mina tankar om Splatoon. Tänkte att jag kunde skriva ett litet inlägg om det eftersom jag har spelat det så mycket de här två dagarna, och jag gillar att skriva om spel när jag har chansen. Hoppas att jag inte tråkade ut er.

 Har ni Splatoon? What do you think, is it any fun? :3

Nä nu ska jag återvända till spelet. xD

 Hare gött! 

//Fille   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards