mylittlebox

Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Fille - 27 juni 2014 16:45

Ja jag lever, jag har bara jobbat (som jag har nämnt tidigare), och sen var jag i stugan under midsommar så har inte kunnat skriva förrän nu. :/ 

 Jag skrev i mitt förra inlägg att jag hade fått ett diplom under skolavslutningen för mitt estetiska kunnande, och att jag skulle lägga ut alla teckningar som jag har ritat 7-9. Jag tänkte ta och göra det nu! ^^

 Jag varnar er dock för dåliga teckningar. Jag tycker i alla fall att mina teckningar från 7-an är skit jämfört med det jag kan åstadkomma nu. Sen har jag alltid tyckt att det är lättare att rita hemma, så en hel del kommer vara sämre än vanligt.


Vi börjar med 7-an:

          

Det här är då mappen som jag ritade i 7-an. Nu vet ni vad jag heter, men det var nog inte så svårt att lista ut ändå. xD

 Jag ritade väldigt mycket mörka saker i sjuan, och alla som jag ritade hade likadant rakt hår och svarta hål som ögon. Jag kom på de här sakerna när jag försökte hitta ett sätt att slippa rita ögon.

Jag är lat och har alltid haft problem med ögon...

It's not that bad, det är en av mina bästa saker från när jag var...shit..13-14 år...jag var ju en liten unge! o.O

 Jaja let's move on!




Jag gillade även att rita änglar förr, och här kan ni se ännu en av mina smarta idéer där jag slipper rita ögon! Hon kollar ner i marken, väldigt mycket... Ugh det ser så fult ut!


Next!


   


Här är en av de där figurerna som jag pratade om förr. Jag trodde att jag hade fler i skolan, men tydligen var det här den enda som jag hade sparat...

 Jag tycker fortfarande att de är rätt intressanta. Dock trodde min kompis att jag var sjuk i huvudet eller något när jag bara ritade de här figurerna om och om igen...

 Jag har en som jag har ritat på datorn...nej...två! Jag kanske lägger ut dem någon gång... 


Nu kommer vi till 8-an, för jag har tydligen slängt en hel del!


   

Här är alltså mappen från 8-an. Den var väldigt slarvigt gjord (i alla fall bakgrunden) eftersom jag lade ner för mycket tid på figuren. 

 Jag tycker att den är rätt så intressant och inte så dålig. Jag hatar verkligen många saker med den, men den är inte hemsk för att vara en sak från skolan, och som jag ritade i åttan...så ja... It's kinda okay! (Men konturerna är verkligen hemska!)


 

Nu får ni se hur dålig jag är med färger! (Det är MYCKET enklare att använda färger på datorn!). 

 Vi fick gå på en konstutställning och där skulle man välja ut en tavla, och sedan skulle man skriva hur den såg ut. Senare, typ en vecka senare, så skulle man måla den tavlan med hjälp av sin beskrivning. 

 Jag har inte bilden på originalmålningen kvar, men den var verkligen fin! Önskar att min hade blivit lika vacker... Jaja...



      


 Vi skulle öva att rita med enpunktsperspektiv (om jag minns namnet rätt), och jag kände för att rita dit en jultomte, som ser hemsk ut. Ja jag var då inte allvarligt med den här...


 

KOLLA INTE PÅ ASIKTET!

 Fattar ni nu varför jag brukar undvika realistiska ansikten? 

Egentligen försökte jag inte ens med den här bilden, det var mest klänningen som jag ville rita. Det roliga var att skissen blev bättre än slutresultatet! xD


 

Här fick vi bara använda tre olika färger till en bild. Jag övermålade lite väl mycket så den blev förstörd... men den är väl okej för att vara målad med vattenfärg av någon som inte vet hur man gör...


Nu kommer vi till 9-an, och här ritade jag aldrig en mapp för jag hann inte...ingen hann. Av någon anledning var det alltid annat skit på just våra Estetpass då vi hade bild, så vi förlorade en hel del med tid...


Vi börjar med den bästa!

 

KILLER-MOOSE!

 Av: Mig och min kompis. Hon ritade konturerna när de gjorde en uppgift som jag inte var med på. Jag tror att de skulle lyssna på musik och måla det de kände...men jag fick den för att färglägga den. Av någon anledning gjorde jag det till en väldigt missbildad och skum älg...


Nu kommer vi till den bilden som jag tror är den största anledningen till att jag fick diplomet. Min bildlärare har pratat med mig rätt mycket om den här, och det är faktiskt den enda som jag är nöjd över. Sen stod det också på diplomet "För sitt estetiska kunnande, sin kreativa förmåga och sin tolkning av kända konstnärsverk". Och jag ritade den här när vi skulle välja en ism och rita/måla en bild som är inspirerad av ett konstverk inom den ismen. Jag valde Surrealism, som är när man tar något realistiskt och gör det orealistiskt, ungefär. Man tar realistiska saker och sätter ihop dem i sammanhang så att det blir orealistiskt...

 Jag valde egentligen inget konstverk för jag blev inspirerad av en del av samma konstnär. Jag tror att det var Dali...Jag minns bara att jag såg bilder med människor som hade lådor i deras magar, och då kom jag på en idé där jag tar saker och sätter ihop dem så att de bildar djur... 


 

 

  

                     

 Den var rätt rolig att rita, och det var mest korpen som jag visste att jag skulle rita. Sen var jag tvungen att komma på något mer och då blev det en...jag vet inte...en sak...ja en sak!



 Det var faktiskt allt! xD Jag kastade en hel del som var ofärdigt för jag ville inte ta hem fullt av skräp...

Jag har tänkt rita lite nu... Tänkte rita de fyra årstiderna. Ni får se senare vad jag menar. :3


 Hare gött! ^^

//Fille   


(Rösta i den nya omröstningen!)


Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards