mylittlebox

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Fille - 6 juni 2014 13:30

Okej jag hade tänkt göra ett inlägg om något för några dagar sedan, men jag glömde bort det/hade inte tid/orkade inte, så jag tänkte slänga in lite blandade saker här.

 Vi kan börja med att skolan slutar nästa vecka...och jag slutar nian...woah. Wth. Vart tog mina högstadieår vägen? Don't give them back tho...I don't want them. 

 Nej men allvarligt, hur kan tre år gå så fort? Jag minns fortfarande när jag började sjuan och tyckte att det var så häftigt att få skåp och olika lärare. Sen skulle betygen komma i åttan och jag längtade skitmycket efter dem. Varför? Ja vet inte...jag ville väl ha något att arbeta för. xD 

 Klassen var skit och vi var över tjugo stycken på lektionerna. Ingen kom överens och vi fick gå på en del samarbets-kurser/saker/grejs, som inte funkade. Sen försvann halva klassen antingen till nya skolor eller till nya klasser, och några få elever kom till våran klass. Nästan alla hemska och irriterande. Sen slutade det med att vi blev 22 stycken, varav runt tio av dem brukar skolka eller vara borta/sjuka. Det hände att vi bara var 8 personer på en lektion. Jag klagar inte, det var skönt eftersom det inte blev lika stökigt. 

 Än idag kommer klassen inte överens, men jag har alltid varit duktig på att skapa en egen bubbla och ignorera bråken. Sen har jag fått nya vänner så jag har gillat de senaste tre åren. 

 Vi har haft väldigt mycket otur när det gäller lärare i Franska och SO. Vi har fått en ny lärare varje år. I nian hade vi samma lärare i Franska och SO (vilken ingen gillar eftersom den inte förstår oss alls, och tycker om att prata med oss som om vi vore idioter när vi frågar om något, eller inte förstår dens förklaring). Det har ju såklart gjort det svårt att höja betygen eftersom den inte vet hur vi var i åttan och sjuan.  

 Jag klarade dock mitt mål! Högre än E i alla ämnen! Woho!   Jag är nöjd med mina betyg, har en hel del B att vara stolt över, så känner mig faktiskt nöjd med mig själv för en gångs skull! ^^ 

Sen kom jag ju in på skolan/linjen jag ville gå på, men det tror jag att jag skrev om förut. Ja jag vet att det är omval och man vet säkert om man kom in i sommar, men alla kom in som sökte, och jag var över median. So I'm safe. xD


 Jag var till grönan igår också med klassen, vilket var superkul. Vi hade pengar över från vår klassresa till Skagen, så vi bestämde oss för att hyra bussen igen och dra till Stockholm! 

 Kom hem vid halv ett igår...eller idag...natt...ja...xD

Sen när jag kom hem så låg mina nya hörlurar på skrivbordet. ÄNTLIGEN HAR BEHÖVER JAG INTE LEKA OCH TRIXA MED SLADDARNA!

 Mina uttag är trasiga så jag var tvungen att dra sladden under datorn så att den spändes, för att kunna höra i båda hörlurarna, sen var jag tvungen att dra i den ena sladden åt ett annat håll för att få micken att funka. Plus att när den väl funkade så brusade det asmycket så ingen kunde ändå riktigt höra mig. xD

 De här har USB-uttag så nu behöver jag inte krångla mer. Sen var de andra hörlurarna nästan lika gamla som mig...eller ja...typ 5 år yngre. Men ändå...


 Sen var ju min sista Estet i måndags, vilket jag tycker är väldigt sorgligt.   

Jag vet att det inte är så här för alla, så jag tänker förklara lite snabbt. Här kan man välja en inriktning/profil på högstadiet som Estet (bild-slöjd), Idrott, Musik, IT, m.m Det betyder att man har några timmar extra i ett särskilt ämne. Jag valde Estet vilket gav mig längre Bild- och Slöjdlektioner på måndagar. Jag har haft det i tre år och nu är det över. Det känns skumt...jag kommer inte ha någon mer Estet...

 Jag tänkte visa vad jag gjorde i nian på Slöjden i alla fall. Jag har inget från Bilden hemma så kan inte visa det än. 

Jag hade egentligen tänkt visa det här tidigare, men jag glömde bort det så jag visar allt nu. xD


 Träslöjd:


       

Ett fult bokstöd...yaaaay. 

Text: Att läsa är som att kliva in i en helt ny värld.

 

  

Mjölner. 

 Den här är jag faktiskt rätt nöjd över. ^^ Den var kul att göra, och det absolut sista jag gjorde på träslöjden. :3


Syslöjd:

 


     

En Assassin's creed hoddie.

 Den här är jag superglad över. Kolla huvan, den är till och med spetsig! Det enda som jag vill ändra är trycket som inte blev så bra, men den är fortfarande Awesome och jag älskar att bära den! 

 Den var det enda som jag hann med att göra på Syslöjden i nian. xD


Bilden...typ...:


 

 Skålar, grejs...yay! 

De var superroliga att göra, och jag gillar nog den sneda mest. Den skulle inte vara sned, men den blev lite rolig ändå. xD

 

And now a picture of my dog because...why not? 

   Hon springer fram och lägger sig i knäet så fort man sätter sig ner, och jag var tvungen att sitta ner när jag tog de här korten...så ja...Dog.   


 Ja det här blev ett skumt inlägg...jag ville bara sammanfatta mina högstadieår lite. :3

Woah balen är nästa vecka...o.O


 Okej tiden går fort, och det förvirrar mig lika mycket varje år. Meeeen det är helt enkelt så det är, så man får leva med det.

 Hare gött! ^^

//Fille   


Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards