mylittlebox

Direktlänk till inlägg 30 maj 2015

Drawing then and now! (and some random shit ofc).

Av Fille - 30 maj 2015 21:00

Okej så jag tyckte att det kunde vara kul att rita om en gammal teckning för ett tag sedan (ni som kollar in min deviantart eller tumblr vet redan det här, isf bara skrolla ner till slutet xD) och mitt offer blev den här bilden från förra året:

 

Minns ni den? xD 
 Det var rätt så länge sedan, ni kanske inte ens var här när jag lade ut den. Jag har ingen aning om hur länge ni har vart här så...men i alla fall det här är en teckning jag ritade i höstas (tror jag, orka kolla) i Paint tool Sai. I den nya versionen använde jag Clip studio Paint istället (som jag har börjat gilla mer, it's smoother but a bit laggy tho). And here's the result:

 

  (klicka för stor version).

Rätt så stor skillnad... Den största skillnaden (som jag älskar) är håret. Jag menar, i den första bilden ritade jag bara dit lite random ljusare streck (som dessutom är tjocka) och tyckte att ja det ser ut som hårstrån. Sen i den andra ja...lite bättre. Jag testade att rita hår på ett annat sätt för första gången när jag ritade den här, så det här var ett testförsök. Jag tror att jag kommer fortsätta göra det på samma sätt och försöka utveckla det mer. Är faktiskt väldigt nöjd med den här bilden och jag är glad över att jag har utvecklats en del under det senaste året. Man märker det inte eftersom det går så långsamt, så jag tycker att det här är ett väldigt bra sätt att kolla upp ens utveckling på. Så om du gillar att rita, try this! Seriously it made me feel so much better about my drawings!


Jag planerade att göra det här igen med en annan bild, men det blev inte av eftersom valpen bet sönder laddaren till ritdatorn...så det får vänta tills jag får en ny. :/
 Juste finns det något speciell teckning ni tycker att jag ska rita om i så fall? Är lite osäker på vilken jag ska välja. :3


Shit jag glömde en teckning i förra inlägget! Här är den lite snabbt såhär i förbifarten: 

   Vi skulle rita en tatuering i skolan, och min kompis fick agera "kund". This is the result...(klicka för att göra den större).


Anyway det var nog allt för stunden. Ska återgå till att spela Hearthstone nu...någon där ute som spelar det? It's really fun but I suck at it. Mitt namn är HamsterTitan if u wanna play with me. (I have no friends who wants to play it...well one but it doesn't work for her). It's a card game...ok just check it out, det är bättre om du kollar upp det istället för att läsa mina dåliga förklaringar. It's free so u don't lose anything. xD


Hare gött! And tell me if there's something u want me to write more about! You can also vote in the menu. Jag tänker nollställa omröstningen, för det börjar bli gammal. :3

 //Fille   


Ps: Nytt inlägg med nya teckningar här under!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards