mylittlebox

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Fille - 21 december 2014 21:15

Så jag och Onp från bloggen obviously not picasso (numera den här: Boop) har ritat tillsammans. Vi valde ett tema, ritade en varsin karaktär och sen satte ihop dem i samma bild. Jag ritade även ett bakgrund till dem. 

 Fast vi gjorde lite mer än så. Vi testade även att färglägga varandras karaktärer utan att se hur den andra gjorde. It was awesome and really fun. (Ja det här resulterade i att jag stannade uppe till kl 5 på natten...som vanligt). Just nu är jag gristrött meeen jag tänker ändå rita mer...because I love drawing. 

  Okej så nu till hur det blev...tar den då vi har ritat och färglagt våra egna karaktärer först!

  

Jag ritade då bakgrunden och karaktären med hatt.  Det är meningen att de är på ett luftskepp, för min karaktär skulle vara kapten på ett sådant skepp...sen bestämde vi oss även för att göra dem till pirater. Eller Onp's karaktär är mer en tjuv som piratkaptenen har betalat. xD

I nästa bild har vi färglagt varandras karaktärer. : 3

 

Vi råkade välja nästan exakt samma hårfärg till min karaktär...scary...

 Tycker att det blev rätt så bra ändå. Förväntade mig nästan att vi skulle få en massa problem men det fick vi inte...yaaaay! 

Vart lite rädd när jag insåg att jag inte kunde rita mangaliknande ansikten för att matcha Onp's stil (för hennes stil är mer realistisk och jag är horrible at that)....men det löste sig ju! Ansiktet syns inte ens. JAG LOVAR ATT JAG INTE GJORDE DET MED FLIT! I promise! I didn't do it because I was lazy!


Det var kul att färglägga hennes karaktär, hennes linjer är så enkla att följa. Jag vet inte varför men...det var mycket enklare än att färglägga min egna karaktär...o.o De ser bättre ut också. Det syns att hon har övat på att rita kroppar...borde också se till att göra det. Från och med nu ska jag inte bara rita från axlarna och uppåt! Det ska bli mitt nyårslöfte! För dem håller man ju alltid! Ellerhur?! ^^


 Jaja, det här var roligt och jag skulle gärna göra något liknande igen. Fast kanske inte riktigt nu... är lite trött...xD

Vad tycker ni? Blev det bra? Tror att det här är den mest detaljerade bakgrunden som jag någonsin har ritat...

 Hare gött! ^^

//Fille   


Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards