mylittlebox

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Hello... (+ bild- och novell förhandstitt).

Av Fille - 22 maj 2014 20:09

Ja jag är fullt medveten om att teckningar och novellen leder i omröstningen, och jag tänker förklara för er varför inget inom de kategorierna har dykt upp under den senaste tiden. 

 

 Så vi börjar med teckningar. Y U NO DRAW?

Jo, jag har ritat, men ja har inget färdigt att visa er. Jag håller på att rita en bågskytt, men den behöver skuggas och färgläggas (plus fixas...handen ser verkligen hemsk ut!). Sen fick jag plötsligt en idé när jag skulle sova igår. Den är rätt steampunky, som en tidigare bild, men mer detaljerad och det är inte bara ett ansikte den här gången, utan hela kroppen syns på den här. 

 Jag klev upp mitt i natten bara för att skissa ner den här idén, såklart är skissen hemsk, men jag kan nu minnas allt tack vare den. Jag kunde inte somna utan att vara säker på att jag skulle komma ihåg det nästa dag. xD (Ska rita den i helgen).

 Bara för att visa något i alla fall så kan jag lägga ut bilden som jag håller på med. Bakgrunden är grön så länge för att jag ska kunna rita med vitt och andra ljusare färger så att det syns. Jag kommer radera det gröna senare...

    

I know, it's not perfect. Men den är inte klar än, ser vad jag måste fixa så ska göra det när jag bestämmer mig för att fortsätta med den!


Så varför skriver jag inte på novellen?

Än en gång, jag har skrivit, dock är jag inte klar. Jag vet ungefär vad som ska hända, men har fortfarande ingen klar bild. Jag ska tänka på det ikväll när jag går och lägger mig. För av någon anledning får jag alltid awesome idéer när jag ska sova...

 Jag kan lägga upp en liten bit av det som jag har skrivit...eller rättare sagt allt, för det är pyttelite. Såklart kommer jag antagligen ändra en del senare, men då får ni i alla fall se lite...


 Lägret låg inte så långt borta från staden, men det tog ändå ett tag att komma dit. Så efter en halvtimme stod Fox och Scott utanför det höga elektriska stängslet som omringade gården, och väntade på att någon skulle komma och öppna. 
Genom stängslet kunde man se en herrgård, stor och vit med galler för fönstren. Fast den vita färgen var inte så vit längre, den var mer grå och sliten.


Yepp det var allt...hehe. 

 Sen har jag faktiskt skrivit en del på min och Fjompens novell så jag tänker skylla lite på det. Har dock bara påbörja nästa kapitel där med...shit. 


Jag ser nu att det även är någon som har röstat på Anime reviews (yay förresten för jag tycker om att skriva dem, men vill inte skriva om ingen vill läsa...). Så jag tänker även svara på varför jag inte har skrivit en sådan. Jag har ju gjort Manga reviews, men varför ingen anime?

 Jo...Jag har inte sett klart någon. De jag kollar på just nu pågår fortfarande, och jag har inte kunnat hitta någon annan intressant, har en som jag kanske kan kolla klart på bara för att kunna göra en recension till den...

 Jag måste ju ha något att skriva om, så om du/ni har något anime tips så säg gärna till...


Ja det var nog allt...har nog ingen lust att skriva eller rita nu i alla fall...är gristrött...

 Hare gött! ^^

//Fille   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fille - 18 januari 2016 20:04

Hur ofta får man höra att om man "lätt" blir stött så borde man inte vara på internet? Hur många har sett någon säga eller skriva något som helt klart ät stötande, och sedan när denna får kritik om hens beteénde så använder hen frasen "Vad förväntar ...

Av Fille - 20 november 2015 08:45

Jag gör inte så mycket nuförtiden...i alla fall inget som jag kan visa eller skriva om. När jag ritar så arbetar jag oftast med en ny shit-comic (inte samma som jag visade innan...) men det är inget som jag planerar att lägga ut någonstans. Kanske i ...

Av Fille - 13 november 2015 10:45

För inte särskilt länge sedan lade jag ju ut två sidor av en shitty comic som jag hade påbörjat. Jag har ritat klart den scenen, men jag tror inte att jag kommer göra mer än så. Anledningen till att jag gjorde den var mest för att jag ville testa om ...

Av Fille - 3 november 2015 14:15

    Story: Volleyboll...den handlar om volleyboll. 10/10 would watch again! Bai!! (Yup I just had to do it again. I'm sorry).   På väg till skolan en dag stannar Hinata Shoyo vid ett skyltfönster som visar en volleybollmatch mellan två skolor, ...

Av Fille - 27 oktober 2015 23:00


Wow, bara två dagar mellan inläggen? Vafan är det som händer?  Ärligt talat har jag inte dirket något att skriva om. Jag gör det mest för att försöka komma in i bloggandet igen. xDHm...jag skulle kunna nämna att jag håller på att försöka rita en mang...

Det här är jag då! xD


Hello there and welcome to my little box. Här lägger jag ut saker som intresserar mig.
Det mesta handlar om:
-Anime
-Manga
-Egna teckningar (ofta fanart)
-Ibland spel
-Random shit that no one cares about.
Well I hope you'll like it.
Hare gött! ^^

My Tumblr :3

My deviantart xD

Kategorier

Omröstning

Vad borde jag skriva mer om?
 Mer teckningar!
 Anime!
 Manga!
 Spel!
 Random åsikter and shit!
 Något annat? (kommentera!)

Recension poängsystem:

10: IT'S AWESOME WATCH/READ IT NOW! NOOOW!
9: Du borde verkligen se/läsa den när du kan!
8: Helt klart ett bra anime/manga-tips.
7: Värd att se/läsa.
6: Något att slösa tid på.
5: Meh.
4: Du kan skippa den här.
3: Skrattretande dålig.
2: Inte ens värd att skratta åt.
1: OKAY THIS IS SHIT. THIS IS REAL SHIT!

 

(I vissa fall skriver jag något annat beroende på omständigheterna). 

Rit-uppdrag från er:

 Levi (Attack on Titan)

(Kommentera för att ge mig flera uppdrag)

Några idéer?

Kom gärna med tips om vad jag kan rita! ^^ Om det inte är alltför svårt så accepterar jag uppdraget.   

Senaste inläggen

Är det något du undrar? :3

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Hälsa på andra bloggar! ^^

RSS

Mina läsare. :3




Ovido - Quiz & Flashcards